Woede-aanval?

• Miranda

Hallo,

Ik heb een heel groot probleem vind ik, ben hier door al mijn vriend kwijt geraakt.

In elke relatie komt wel eens een ruzie voor, als wij ruzie hadden ( het ging nergens om) Bijvoorbeeld: Dat hij dubbele afspraken had. Dus als hij met mij had afgesproken om langs te komen, ging hij eerst nog even snel langs een vriend, een half uurtje hoog uit. Dan flipte ik echt helemaal! Ik zei allemaal dingen die ik niet meende. En zei dat ie maar een andere vriendin moest gaan zoeken.

Een kwartier later was mijn woede-aanval al weer weg. Maar hadden we wel Hele erge ruzie.

Maar ik schoof het altijd op hem af. terwijl ik er gewoon niet zo'n punt van moest maken.

Zo gingen de ruzies altijd. En gaf ik altijd hem de schuld

Altijd achteraf denk ik: dit had niet zo gemoeten.

Nog een voorbeeld:

Als ik naar de snackbar wou, en hou wou dat niet. Dan werd ik echt laaiend!

Soms zei ik dingen en dan was ik me van geen kwaad bewust, hij had het altijd gedaan

Ik moet altijd mijn zin hebben, anders word is woest!

Ik wil hier echt van af

achter af heb ik hier heel erg spijt van, en wil ik mijn (ex)vriend weer terug winnen

Zou ik hiervoor een afspraak kunnen maken bij de huisarts?

• Collie

Het begin is al gemaakt, je wil jezelf niet meer zo gedragen als je in het verleden deed… je hebt enig inzicht gekregen in je eigen gedrag en dat is de eerste stap om dat gedrag daadwerkelijk te veranderen.

Je kunt daarvoor beter naar een eerstelijnspsycholoog gaan denk ik, dan naar je huisarts, een huisarts is vaak iets te snel van de pilletjes en dit gedrag kun je heel goed veranderen zónder medicatie.

• Miranda

Bedankt voor je reactie.

Ik wil echt mijn best gaan doen en mijn leven veranderen.

Hoe kom ik aan een eerstelijnspsycholoog?

Ik zal eens kijken op internet

• onbekend

Gewoon bij je huisarts die heeft folders over een eerstelijnspsycholoog heb ik zelf ook gedaan, je hoeft per sessie maar 15,00 euro bij te betalen.

Gr.

• Saskia

Wat vind je van het idee om je te beheersen ?

Niemand die je dwingt om in razernij uit te barsten, dat doe je helemaal vrijwillig.

• azalaia

Misschien even in jouw geval tot 20 tellen of tot 30…?

Vrees dat het te laat is om je ex voor je terug te winnen.

azalaia

• Collie

uitzoeken waaróm je in woedeaanvallen uitbarst en daar dan dingen in veranderen, helpt stukken beter dan ‘beheersen’ of tot 20 a 30 tellen…

Als alle woedeaanvallen zo gemakkelijk te beheersen zouden zijn als jullie stellen, konden de meeste gevangenissen en psychiatrische afdelingen wel in vakantiecolonies veranderd worden…

• Saskia

Ik heb niet gezegd dat het makkelijk is.

Het is een keuze.

Bedenk dat dat gedrag behalve nadeel ook voordeel oplevert en het is de vraag wat zwaarder weegt.

• azalaia

Woedeaanvallen zijn soms ook gewoon komedie, aandachttrekkerij, even lekker doordrammen en dan kijken hoever ze kunnen gaan, aanstellerij dus.

En dan later iets hebben van ‘'oh, dat pakte verkeerd uit…’' om het vervolgens de volgende keer weer precies zo te doen.

azalaia