overleden

• j

Ik zit met een probleem, mijn vriendin haar zus is overleden en ik was er niet voor haar omdat ik erzelf onderdoor zat.

Nu heeft ze het gevoel dat ik het niet erg vind,

Hoe laat ik merken en voelen dat ik het wel heel erg vind dat ik er niet was voor haar.

Onze relatie gaat al niet zo goed maar ik wil haar zeker niet kwijt en haar laten voelen dat ik het wel heel erg vind.

Kan iemand mij advies geven?

bedankt

• Collie

Rouw en verdriet zijn erg persoonlijk en vaak zie je in relaties dat de beiden partners ieder op hun eigen manier rouwen, waarbij de een de ander niet begrijpt in dat rouwproces en andersom…

Maar communicatie, is nog altijd de beste manier, om elkaar te laten weten hoe en waarom je op een bepaalde manier met de dingen omgaat, of om bent gegaan.

Je zou je vriendin kunnen vertellen, dat je het wel degelijk heel erg vindt dat haar zus is overleden, maar dat je jouw emoties en gevoelens hierover niet goed duidelijk maakt, of gemaakt hebt, bij haar…

Vertel haar dat je het erg vindt, dat je er niet was voor haar op de manier waarop zij dat nodig had, juist omdat je er zelf doorheen zat… praten, praten, praten en nog meer praten… bij jezelf en je eigen gevoelens proberen te blijven, niet voor elkaar invullen… en elkaar de ruimte bieden om op zijn eigen manier, dit verdriet te verwerken…

Sterkte!

• Saskia

Laten voelen ?

Denk je niet dat het prettiger is voor haar en voor jou als je tegen haar zegt wat je hier schrijft ?

Succes.