de psycholoog is een praataap

• frank schouten

alle psychologen zijn gehuwd met mevr. placebo of mijnheer overdrachtsproblematiek. meestal zitten ze op de automatische piloot

verhaaltjes te vertellen. behandelen noemen zij dat. mensen behandelen via het gesproken woord is een gedachten goed van 1900, freud and friends.

u bent ziek en deze clown mag geen medicatie geven. zij hebben van het neuro-

biologische gegeven brein, maatschappelijk werk gemaakt. zinloos, doelloos en

nutteloos staatsgesubsidieerd gelul.

• Collie

Verder alles goed met je???

• max

Hallo Frank,

Dus ik begrijp dat het laatste contact met je psycholoog onbevredigend voor je was. Vertel daar eens over?

Max

• Martin

Nou Frank,

Ga jij mij dan maar eens met behulp van neuropsychologische inzichten de neuropsychologische theorieen die met succes worden toegepast op vele clienten dan maar eens weerleggen.

• wana

Nee dat heb Frank niet nodig, zelf geestelijk compleet gezond,vrolijk en gelukkig..

ahum..

• Thomas

Ik ben geneigd het met Frank eens te zijn, ware het niet dat de Psychologie ook vlakken heeft die wel symptomen van exacte wetenschap vertonen.

Daarentegen zitten psychologen die een inschatting moeten maken over het gedrag en karakter van een persoon in mijn ervaring er zo vaak zo ver naast dat dit zooitje zelf eens naar een psycholoog moet stappen om er over te praten. Hoe kunnen verschillende mensen met verschillende referentiekaders ooit een eenstemmig resultaat bereiken, namelijk een accurate ontleding van een individu?

Dat is met de subjectieve insteek van deze mensen simpelweg niet mogelijk, het enige wat ze kunnen is de werkelijkheid benaderen. Daarbij zijn de psychologen die vers geperst de arbeidsmarkt op worden gestuurd om voor diverse selectiebureaus aan de slag te gaan te theoretisch ingesteld. Zodra je verteld dat je ergens mee zit bedenken zij wel de meest elegant genoemde complexen voor je.

Deze mensen zijn dringend aan verlichting toe.

Overigens voor de mensen die naar een psycholoog gaan om geholpen te worden, daar heb ik het dus niet over. Ik beperk mij hier puur tot selectie-zieleknijpers. Ze knijpen alleen een beetje te hard.