gesprek met psycholoog wat en hoe???

• altus1

Hallo over 1,5week heb ik inverband met sollicitatie een gesprek met een psycholoog.

Nu weet ik dat ik mezelf moet zijn en dat hij/zij meer gaat kijken naar het beroep waarvoor ik solliciteer. Maar wat kan ik nog meer verwachten van zo gesprek? Hoe verloopt zo gesprek? Het is echt een eenmalig gesprek

Mijn enige ervaring is met een sport psycholoog. En uit de films :P je weet op een bank liggen en verhaaltje vertellen over hoe erg je gepest werd op school of dat je vader of moeder niet van je hield. Maar dat is denk niet echt realistisch wat ze in de films laten zien :P:P

• azalaia

In films wordt de werkelijkheid flink overdreven dus zet dat maar van je af.

Ik denk dat de psycholoog wil weten of jouw karakter past bij de baan die je gaat nemen, kijken of je doorzettingsvermogen hebt, inzicht in bepaalde dingen, hoe je problemen oplost aan de hand van kleine voorbeelden.

Dus gewoon om een bepaalde indruk van je te krijgen en dit is een hele normale procedure als onderdeel van je sollicitatie zoals vroeger ook een medische keuring werd verricht.

Dat laatste is geloof ik niet meer zo van toepassing, maar wel voor bepaalde beroepen zoals politieagent of ambulance medewerkers, beveiligers etc etc.

Stap er open in en blijf gewoon ontspannen maar zelfverzekerd, dan kan er weinig fout gaan.

Succes.

azalaia

• Saskia

Op de bank liggen gebeurt (gebeurde) als je in psychoanalyse gaat bij een psychiater. Dat doe je wanneer je psychische problemen hebt.

Een gesprek met een psycholoog is bedoeld om te kijken of je geschikt bent voor de baan. Heel verstandig om je vantevoren daarop voor te bereiden.

• Saskia

www.leren.nl/rubriek/loopbaan/solliciteren/psychologische-test/