ongewenst sexueel gedrag tussen kinderen 7 jaat

• Moeilijk..

Wat te doen als dochter op school door manipulerend klasgenootje gedwongen wordt tot sexueel getinte activiteiten? Dochter is goedgelovig en laat zich voor het karretje spannen. Het is nu ook bij andere kinderen voorgevallen. Wat kan de school doen? Kan klasgenootje van school gestuurd worden?

• Jan

Met de schoolleiding gaan praten, eventueel later met de ouders van dat klasgenootje en als het niet ophoudt: aangifte doen bij de politie.

• Collie

en misschien je kind leren dat het zich niet hoeft te laten manipuleren en ten alle tijde nee kan zeggen en desnoods hulp in kan roepen van een leerkracht op de momenten dat dit gebeurt.

• moeilijk..

Bedankt voor jullie berichtjes, met de schoolleiding is gesproken maar ik heb niet het idee dat ze echt goed weten wat te doen nu. Ze praten over een diagnose die gesteld moet worden. Moeder maakt er niet echt werk van.. Ik heb zelf melding gedaan bij jeugdzorg. Wat betreft kind leren naar de juf te gaan ligt gevoelig omdat ze gemanipuleerd wordt en gechanteerd. Dochter heeft het een en ander medisch meegemaakt en licht iets achter in ontwikkeling, ze neemt bijv alles letterlijk en dat speelt dus ook mee. Grootste angst is voor mij nu dat dochter volgend slachtoffer is, Dochter laat ook niet veel los en is bang voor gevolgen, weet niet of ze eerlijk is of niet durft te zeggen wat er gebeurd is. Ze spelen ook nog steeds samen wat ik eigenlijk niet wil, maar dochter wordt omgekocht en is daar gevoelig voor. Is het fout om dochter te adviseren niet meer met haar te spelen?

• Saskia

Haar adviseren ? Hoe zie je dat voor je ?

Ze begrijpt niet wat er speelt dus hoe denk je dat jouw advies werkt ?

Ik vind dat je de school duidelijk moet maken dat je kind daar onveilig is en dat zij de verplichting hebben haar veilgheid te waarborgen.

Zoniet dan hogerop zoeken.

Is misschien niet jouw manier van handelen maar jij hebt de plicht alles te doen om je kind te beschermen.

• Moeilijk..

Saskia,

Hoe ik dat voor me zie is als volgt, ik vertel haar dat ze beter niet met het klasgenootje kan omgaan omdat er steeds problemen van komen. Ze krijgen ruzie, klasgenootje liegt, dochter mag op een gegeven moment niet meer meedoen etc.. Ze begrijpt wel degelijk wat er speelt maar weet niet hoe te handelen net als ik;vandaar mijn bericht op deze pagina..

Ben zeker van plan om het hogerop te zoeken als school niet meewerkt!

Mijn manier van handelen is dan ook op welke manier dan ook wat nodig is om mijn kind te beschermen, dit waren iii ook niet de zaken waar ik mij druk om maak. Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met deze situatie en weet wat de mogelijkheden zijn. Vooral wat betreft overplaatsing leerling. Ik ben ook bezig om dit bij instanties uit te zoeken maar daar krijg ik nogal tegenstrijdige berichten.. Omdat dit een niet zo makkelijk onderwerp is probeer ik het dus ook hier

Bedankt voor je bericht maar ik kan er vrij weinig mee.

• Saskia

Je zou eens kunnen bellen/mailen met bv Korrelatie of andere hulpdiensten

www.google.nl/searchhl=nl&q=telefonische+hulpdiensten&meta=&aq=0&oq=telefonische+hulpdienst

kunnen vragen of zij je willen helpen de juiste weg te bewandelen.

• Monique

Hoi Moeilijk,

Jammer genoeg heb ik ook een dergelijke ervaring gehad maar dan andersom.

Mijn zoontje werd door een meisje uit de klas ook overgehaald om dergelijke handelingen uit te voeren en dat ging heel ver.Gelukkig vertelde hij openhartig zijn verhaal, en ik kon er ook op vertrouwen dat het de waarheid was.

Ik zal daar verder niet over uitwijden, maar ik heb direct ingegrepen.

Ik heb duidelijk tegen de schoolleiding gezegt dat ik niet meer wil dat die 2 ergens alleen zijn onder schooltijd, en dat ik de juf en schoolleiding verantwoordelijk stel als dat wel gebeurd.

Ook heb ik contact gezocht met de moeder van het meisje en haar medegedeeld dat ik niet meer wil dat ze samen spelen.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik een hele dominante dame ben die zich niet met een kluitje in het riet laat sturen.

Belangrijk is dat je duidelijk naar je kind overbrengt dat je het niet pikt en dat je er serieus mee bezig bent.

Het geeft haar een veilig gevoel dat jij als moeder/vader het voor haar opneemt.

Probeer ondertussen het niet HET onderwerp van de week/maand te laten worden, want kinderen zijn gevoelig en merken direcht dat ze in de belangstelling staan ( positief en negatief )

Ik hoop dat je hier iets aan heb,

Gr Monique