Hoi Moeilijk,
Jammer genoeg heb ik ook een dergelijke ervaring gehad maar dan andersom.
Mijn zoontje werd door een meisje uit de klas ook overgehaald om dergelijke handelingen uit te voeren en dat ging heel ver.Gelukkig vertelde hij openhartig zijn verhaal, en ik kon er ook op vertrouwen dat het de waarheid was.
Ik zal daar verder niet over uitwijden, maar ik heb direct ingegrepen.
Ik heb duidelijk tegen de schoolleiding gezegt dat ik niet meer wil dat die 2 ergens alleen zijn onder schooltijd, en dat ik de juf en schoolleiding verantwoordelijk stel als dat wel gebeurd.
Ook heb ik contact gezocht met de moeder van het meisje en haar medegedeeld dat ik niet meer wil dat ze samen spelen.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik een hele dominante dame ben die zich niet met een kluitje in het riet laat sturen.
Belangrijk is dat je duidelijk naar je kind overbrengt dat je het niet pikt en dat je er serieus mee bezig bent.
Het geeft haar een veilig gevoel dat jij als moeder/vader het voor haar opneemt.
Probeer ondertussen het niet HET onderwerp van de week/maand te laten worden, want kinderen zijn gevoelig en merken direcht dat ze in de belangstelling staan ( positief en negatief )
Ik hoop dat je hier iets aan heb,
Gr Monique