onbewust onbekwaam

• rené

Ik werk met iemand die overtuigd is van zijn eigen kunnen

Wat hij kwijt is heeft een ander weg gemaakt.

Wat hij niet snapt, bestaat zo ongeveer niet.

Om zich laat ik maar zeggen in te dekken hebben mensen met 30 jaar ervaring meer gaten in hun geheugen.

Ziet juridische onheil op zich afkomen die er niet is.

Reageert op de meest normale zaken als een groot kind.

Hoe is de spychologische term hiervoor ?

• azalaia

Misschien heeft hij kenmerken van iemand met een narcistische persoonlijkheid, www.google.nl

narcistische persoonlijkheid.

azalaia

• Saskia

Nou, nou, nou.

Alweer een diagnose van een pseudo ………………

• azalaia

Ik stel helemaal geen diagnose, ik wijs hem alleen op een bepaalde site zodat hij er misschien iets van zal herkennen of ook helemaal niks….

Wat is daar mis mee?

Heb jij een beter antwoord voor hem dan, ik heb dit nog niet gelezen…

azalaia

• René

Ik zag jouw antwoord ook niet als een diagnose.

De overweging om eens bij dat punt te kijken sluit niet helemaal aan met wat ik met die persoon meemaak.

Evengoed, dank je wel voor het meedenken

René

• azalaia

En René, jij hebt mijn reactie op de juiste waarde beoordeeld, precies zoals ik het bedoeld heb

Groet,

azalaia.

• Michel

Waarom moet je er een etiketje aanhangen? Wil je hem ermee gaan uitschelden?

Toon de beste man begrip en medeleven, liefde en collegialiteit. Daar zit deze man om te springen.

De angst en onzekerheid die zich diep in deze man bevinden, heeft hij weggestopt achter een facade die jij beschrijft.

Probeer eens echt contact met de man te krijgen. Dat zal jou en hem verder helpen dan het zoeken naar een etiketje.

Want als ik het goed lees, heb jij een probleem met deze persoon.

• rené

Dank je wel voor je reactie.

Natuurlijk heeft het niks met etiketjes te maken. Alles is wat het is, ook zonder etiketjes.

Je advies echt contact met hem te krijgen is juist dat wat niet lukt. Uiteraard is dat constant aan de orde geweest

Hoe leg je iemand iets uit wat hij niet begrijpt omdat het niveau gewoon niet toereikend genoeg is.

Maar de vraag was, hoe heet dit probleem, of is er een naam voor.

• Roger

Deze meneer zit waarschijnlijk in een overgangssituatie zoals meerdere dertgers en veertigers zitten. Het is dan erg druk in je hoofd.

In deze tijd komen meerdere patronen van mogelijkheden bij elkaar, het kan dus een informatie overload met een keuze probleem zijn. Waarschijnlijk zal diegene waar het om gaat hogeropgeleid zijn( = eigen aan het dertigersprobleem).