Ik vraag me het eigenlijk steeds vaker af. Heb ik hulp nodig? Het probleem is dat er de afgelopen jaren veel gebeurd is, waardoor meerdere malen mijn leven compleet is veranderd. Ik besefte dat het slecht ging, en zou blijven gaan als ik er niets aan zou doen. Ik heb er dus uiteindelijk wat aan gedaan, waardoor ik me een halve week erg vrolijk heb gevoeld, maar daarna was het alsof ik tegen een enorme muur op ben gelopen waar ik niet langs, onder, over of doorheen kan. Er is een toekomstbeeld, maar het is onbereikbaar. Er zit iets in de weg, en ik heb geen idee wat.
's Ochtends als ik wakker word merk ik dat ik die nacht veel gezweet heb. Laatst was het midden op de dag dat ik mij vrij plotseling erg angstig voelde. Nog steeds schrik ik soms op van een onverwachte beweging, getik of iets anders, en soms schrik ik zelf van niets. Terwijl er geen enkele aanleiding meer toe is om mij angstig, boos of verdrietig te voelen gaat dat gevoel dat weer is teruggekomen niet weg, en dat is behoorlijk vervelend en vermoeiend. Vooral omdat ik er geen rede voor lijk/denk te hebben.
Nog een ander probleem is dat ik dingen weiger die ik niet wil weigeren. Waarop ik nee zeg, terwijl ik ja bedoel. Maar waarom? Geen idee.
Nu vroeg ik mij dus af of het misschien noodzakelijk voor mij zal zijn om hulp te zoeken, om hier van af te komen. Maar anderzijds zie ik heel erg op om die hulp te zoeken. Hmm… eigenlijk wil meer weten waar het probleem zit en hoe ik er wat aan kan doen, want er is geen probleem meer.