Ikzelf ben 35 en slaapwandel sinds enkele maanden ook. Zelf herinner ik mij nooit iets, maar volgens mijn vrouw slaapwandel ik de laatste tijd minstens 1 keer per week. Ik dwaal blijkbaar door het huis, probeer m'n pc op te zetten (wat niet lukt), thee te zetten (wat ook niet lukte) of zit gewoon in de zetel in de woonkamer. Als mijn vrouw me probeert bij te sturen of tegen te houden wordt ik ‘verbaal agressief’. Ik zeg dingen die ik normaal gezien absoluut niet zou zeggen. Het gaat zelfs zover dat mijn vrouw ‘s nachts bang wordt van mij. Ze slaapt zeer slecht omdat ze constant ligt te waken of ik niet op stap ga. 2 nachten geleden heeft ze mij in de woonkamer gevonden, ik had het grote schuifraam opengezet omdat ik het te warm had. Vervelend aangezien onze tuin nog niet omheind is en ik dus zo, in pijama, de straat kan opstappen. Erger nog, we hebben ook een dakterras, zonder borstwering, maar daar ben ik voorlopig nog niet op terecht gekomen. We doen nu alleszins ’s avonds alle deuren op slot.
's morgends herinner ik mij nooit iets maar ik ben wel zeer moe. Ik vind het beangstigend om dingen te doen die ik mij niet kan herinneren en waar ik totaal geen controle over heb. Nog erger is het feit dat ik blijkbaar een volledig ander mens wordt. Ik wordt zeer agressief (gelukkig enkel verbaal (voorlopig?)) en heb zelfs al een paar keer mijn vrouw uit ons bed gejaagd.
Ik heb geen flauw idee waarom ik ben beginnen slaapwandelen. De meest genoemde oorzaak is inderdaad stress. Heb helaas ook helemaal geen idee hoe ik ervan af kan geraken, zucht.