Slaapwandelen

• slaapwandelaar

Hallo,

Ik heb een probleem en dat is dat ik slaapwandel. Toen ik nog jong was slaapwandelde ik ook, maar ben nu 29 jaar en de afgelopen 3 maanden heb ik 2 keer slaap gewandeld van wat ik heb opgemerkt

de eerste keer heb ik tegen de slaapkamerdeur aangeplast Ik was niet dronken hoor :)

En gisteren schrok ik om 04:45 wakker en stond ik naakt onder de douche (heel erg eng) Ik wist niet wat me overkwam om wakker te worden onder de douche!

Hebben meer mensen hier last van? Ik lees wel dat kinderen dit meestal hebben en volwassenen niet. Ik vind het eng worden en durf nu ook niet te slapen.

Kan dit te maken hebben dat ik onder stress sta? Ik heb problemen op mijn werk en ben bezig met studie en dit alles maakt mij een beetje depri en gestrest

mvg,

de slaapwandelaar

• Gas58

Heb je al ooit gegoogeld op het slaapwandelen? Er is best veel info over te vinden bv:

www.slaapklachten.nl/slaapwandelen

Mijn bijna 40-jarige partner wandelt ook nog regelmatig in zijn slaap, dan heb ik het over een keertje of 3 per week… Het schijnt idd wel vaker voor te komen bij kinderen, maar het is niet enkel voorbehouden aan kinderen dus… en wanneer je een paar kleine veiligheidsmaatregelen neemt, zoals beschreven op bovenstaande site, dan lijkt me dat hele wandelen geen kwaad te kunnen, mits het dus niet veroorzaakt wordt door alcohol- of drugsgebruik.

• Sleepie

Ikzelf ben 35 en slaapwandel sinds enkele maanden ook. Zelf herinner ik mij nooit iets, maar volgens mijn vrouw slaapwandel ik de laatste tijd minstens 1 keer per week. Ik dwaal blijkbaar door het huis, probeer m'n pc op te zetten (wat niet lukt), thee te zetten (wat ook niet lukte) of zit gewoon in de zetel in de woonkamer. Als mijn vrouw me probeert bij te sturen of tegen te houden wordt ik ‘verbaal agressief’. Ik zeg dingen die ik normaal gezien absoluut niet zou zeggen. Het gaat zelfs zover dat mijn vrouw ‘s nachts bang wordt van mij. Ze slaapt zeer slecht omdat ze constant ligt te waken of ik niet op stap ga. 2 nachten geleden heeft ze mij in de woonkamer gevonden, ik had het grote schuifraam opengezet omdat ik het te warm had. Vervelend aangezien onze tuin nog niet omheind is en ik dus zo, in pijama, de straat kan opstappen. Erger nog, we hebben ook een dakterras, zonder borstwering, maar daar ben ik voorlopig nog niet op terecht gekomen. We doen nu alleszins ’s avonds alle deuren op slot.

's morgends herinner ik mij nooit iets maar ik ben wel zeer moe. Ik vind het beangstigend om dingen te doen die ik mij niet kan herinneren en waar ik totaal geen controle over heb. Nog erger is het feit dat ik blijkbaar een volledig ander mens wordt. Ik wordt zeer agressief (gelukkig enkel verbaal (voorlopig?:S)) en heb zelfs al een paar keer mijn vrouw uit ons bed gejaagd.

Ik heb geen flauw idee waarom ik ben beginnen slaapwandelen. De meest genoemde oorzaak is inderdaad stress. Heb helaas ook helemaal geen idee hoe ik ervan af kan geraken, zucht.

• Betty

Beste Sleepie,

Als journalist ben ik op zoek naar een man (met gezin) die slaapwandelt voor een artikel in het publiekstijdschrift BEM! (www.bemmagazine.nl). Ik zie dat jouw bericht/oproep in 2009 geplaatst is, weet dus niet of het nog actueel is en uiteraard of je erover (samen met je vrouw/gezin) zou willen praten? Wanneer begon het? Wat doe je in je slaap? Wat merkt je vrouw/gezin? Wat heb je eraan gedaan? Heb je enig idee waar het slaapwandelen vandaan komt? Et cetera….

Het interview (telefonisch, maximaal een half uur) dien ik uiterlijk eind december af te nemen. Uiteraard krijg je gelegenheid te tekst te lezen en te corrigeren daar waar nodig.

Zou je, als je geinteresseert bent, z.s.m. contactd met mij op willen nemen?

Alvast mijn dank,

Betty Rombout

Tekst-, communicatie- en organisatiebureau B-Write

www.b-write.nl

info@b-write.nl

06-21588556