Daar velen hier ook interesse in hechtingsproblemen zullen hebben, zou dit pas verschenen boek misschien ook interessant kunnen zijn?
Sinds begin maart '09 is mijn autobiografische boek van volle schizofrenie-genezing overal verkrijgbaar: bij normale boekhandels in Nederland en Belgie, maar ook on line bij bruna, ako, bol.com, occidentbooks enzovoort of ook direct bij freemusketeers.nl.
Titel: ‘Haal je een moederband niet meer in?’ (ondertitel: Autobiografie van een genezen schizofreen) van Lia Govers - uitgever Free Musketeers - ISBN 978-90-484-0514-5, prijs 16,95 euro. Het is, op mijn aanvraag, ook voorzien van het begeleidende kommentaar van mijn psychotherapeute én van mijn psychiater.
Ik woon al tientallen jaren in Italie, waar ik voor 1999 vier jaar lang manifest ‘paranoid schizofreen’ ben geweest (met een uitgebreid delirium), maar met behulp van een jarenlange psychodynamische gesprekstherapie ben ik daar nu van genezen. Vorige week heb ik mijn psychotherapeute voor de laatste keer ontmoet. Mijn ‘behandeling’ is echt tot een einde gekomen.
Al sinds bijna 7 jaar slik ik ook géén psychofarmaca meer.
Op 17 maart 2009 is er in het Noordhollands Dagblad (editie Alkmaar e.o.) al een artikel over verschenen, nadat de redactrice mijn boek gelezen had. Zeker is dit artikel via Internet ook leesbaar.
Het tijdschrift Deviant zal er in het aanstaande septembernummer ook een artikel aan wijden. Misschien zullen andere tijdschriften, zoals Psy, het Tijdschrift voor Psychiatrie en het Maandblad voor de Geestelijke Gezondheid dit ook nog doen.
Voor wie nog meer details vooruit wil weten: voor en tijdens mijn schrijfproces heb ik onder anderen ook Luc Ciompi (Affektlogik), G. Benedetti, Jung, Laing, A. Lowen, boeken van 2 italiaanse fenomenologen (waarvan 1 ook psychiater) en nog andere boeken gelezen en mijzelf daarmee geconfronteerd.