Ze stoot me af:(

• remmie

Hallo,

Ik ben een man van 30 jaar woon op mezelf en heb geen kids. Ik heb nu al 2 maanden een relatie met een superlieve vrouw van 41 met 4 kids in huis (3 eigen kinderen + een kleinzoon)

Ik ga regelmatig naar haar toe en ik houd gigantisch veel van haar en zij ook van mij

Het probleem is dat ze sinds kort vaak niet lekker in haar vel zit en vaak moe is vanwege de drukte van de kids/afspraken/vrienden.

Ik zie haar stess/moeheid, maar ze uit dat door mij af te stoten. Ze irriteerd zich dan aan mij en vind dat ik maar een makkelijk leventje lijd. Ook wil ze dan geen lichamelijk contact en kan ik moeilijk contact met haar maken. Als ik zeg dat ik van haar houd en haar wil helpen met haar spanningen, dan zegt ze dat ze het zelf moet doen en dat ik hier haar niet bij kan helpen (ze heeft een moeilijke relatie achter de rug en is nu met een advocaat bezig om de voogdij van haar zoon over te nemen)

De ene moment mag ik haar vasthouden en knuffelen en kunnen we goed praten en vaak die dag erna is de afstand zo groot dat ik haar gewoon mis, ook al zit ze naast me…Ik zie haar in gedachten twarrelen en kan geen binding met haar maken . Ze word dan bot tegen mij en en gaat negatief tegen me doen over mij

Ze zegt zelf dat ze dit herkent, maar dat ze dit alleen doet op dat moment bij mensen waar ze veel om geeft

Ik houd enorm veel van haar, maar weet niet hoe ik hiermee moet omgaan…Ze trekt me aan en houd van me. En de andere dag kom ik voor mijn gevoel overbodig en irritant over op haar en houd ze me op afstand.

Ik houd van haar en heb alles voor haar over en dat weet ze, maar vind ze ook benauwend, ze vind het moeilijk om iemand te vertrouwen in een relatie, vanwege haar vorige relatie.

————-

Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Als ze moe is en veel piekerd, kan ik geen gesprek met haar voeren en houd ik me ook stil. maar wil juist dichter bij haar zijn, maar ze laat dat niet toe na veel proberen, dit maakt mij ook weer onzeker door die afstotende houding.

Ik heb mijn verhaal kort omschreven, maar heb graag tips nodig van hoe ik hiermee om kan gaan en of haar te helpen en dichterbij haar te komen.

Ik houd gigantisch veel van haar, maar ik ben al 2 keer met een rotgevoel naar mijn huis gegaan, omdat ze zo afstandelijk en bot doet tegen mij…

Ze zegt dat ze heel veel van me houd en dit komt door spanningen en stress.

Pffffff ik weet het niet meer. Hoop dat iemand tips heeft voor me :S

gr Remmie

• Gas58

Klinkt als een vorm van bindingsangst, daar kan vervolgens weer van alles achter zitten.

Eigenlijk zou deze dame zichzelf een dienst bewijzen als ze, los van wie dan ook, dus ook los van jou, uit zou vogelen hoe ze het beste met die angst kan omgaan.

Daarbij heeft een en ander natuurlijk ook wat tijd nodig.

Een gezin met 4 kinderen is loodzwaar, blijkbaar kan je vriendin die zorgen nog niet met je delen. Kan me voorstellen dat ze op bepaalde momenten is uitgeput en geen sores aan haar hoofd wil, ook niet die van een nieuwe vriend.

Je kent elkaar nu 2 maanden zeg je, dan kan het ook zijn dat haar verliefde gevoelens wat op beginnen te raken en ze huiverig is voor het vervolg.

Denk dat jij niet veel kúnt doen, behalve haar wensen respecteren. Ik denk dat de bal bij haar ligt, zij moet van deze aarzeling/angst zien af te komen of ermee leren omgaan, dat moet allemaal gebeuren in haar eigen hoofd.

Daarbij kan ze wel geholpen worden, maar vaak niet door iemand die belang heeft bij het hele gebeuren, dat zal al gauw als claimen worden ervaren door haar waardoor ze je nog harder zal afstoten.

• azalaia

Zoiets denk ik dus ook wat hierboven is beschreven.

Ik denk dat je het beste wat afstand kan nemen en iets minder naar haar toe kan gaan. Laat haar uitzoeken hoe ze met haar moeilijkheden om moet gaan zonder jouw adem in haar nek.

Als ze naar je verlangt dan belt ze je wel op en dan kan je naar haar toe komen, maar laat alles betijen voorlopig.

Dat geeft rust vor beide partijen.

Houden van elkaar is ook afstand kunnen en durven nemen met in het achterhoofd dat de realtie daardoor later wordt verstevigd.

azalaia

• aagje

Lijkt me inderdaad goed om een beetje afstand te nemen. Lijkt me zowiezo wijs als je elkaar pas twee maanden kent en zij haar vorige relatie nog niet heeft afgesloten. Om nu al van bindingsangst te spreken vind ik wat snel. Give the girl a break.