Ik zit klem in mijn relatie

  • wana

    o, ik wel.Samenwoners die vervolgens weer gingen LAT-ten.

    Al moeten mensen dan wel enorm wijken van het ‘geaccepteerde’.

    Niet iedereen is gemaakt voor samenwonen en daarvoor uitkomen vind ik eerlijk en dapper.

    Soms kan een break verhelderend werken en je objectiever naar je relatie doen kijken en niet voor iedere relatie is het nodig om beter te worden.

  • Mr. DenktveelteWeteb

    MMM, ik zie mijn relatie ook niet meer zitten.

    Zelf ben ik de geslaagde zakenman / met veel werkuurtjes e.d.

    We hebben 3 kinderen, vrouwtjelief werkt niet, heeft ook verder geen ambities voor een carriere.

    Zelf heb ik daar geen moeite mee, maar wel met het feit dat ze zooo weinig initiatief neemt. Zelf ben ik ondernemer, een doener, zei absoluut niet, laat alles over zich heen komen.

    Mijn relatie is saai geworden, een sleur, en ik ben eigenlijk te moe om er nog voor te knokken.

    Laatst las ik hoe je relatie een sleur wordt: heel simpel door het te laten gebeuren…. pas toen realisseerde ik mij dat ik al te lang (als enige) de moeite neem, leuke dingen te doen, om de relatie spannend te houden en sinds ik daar geen zin meer in heb gebeurd er NIETS.

    Het is makkelijk om die man uit te maken voor van alles en nog wat, misschien denkt hij het juiste te doen voor zijn gezin en kinderen…. waar twee ruzie hebben ,,, hebben er twee schuld.

    Alles valt of staat bij COMMUNICATIE…en VERTROUWEN… haal die weg en je relatie is ten dode opgeschreven,

    Communiceren kan je leren… kijk bijvoorbeeld eens naar NLP, maar vertrouwen is lastiger.

    Greetings,

    Een binnenkort alleenstaande zakenman.

  • Gas58

    even een gewetensvraag… hoe dacht je over je vrouw aan het begin van jullie relatie? Was ze zo'n lekker relaxed type, rust waarvan jij wel kon genieten? Ze zal toen toch ook niet een ernstig ondernemend type zijn geweest.

    Vaak zie je dat een relatie stuk loopt op eigenschappen, die in den beginne interessant, aantrekkelijk of als prettig werden ervaren.

    Volgens mij, moet je met 3 kinderen de hele dag om je heen, best ondernemend zijn, om zulke dagen, zonder volwassen respons, door te brengen.

  • wana

    Ga met elkaar praten en zie elkaar weer als mens, Zonder verwijten,oordelen of verwachtigen van de ander.

    Afvragen wat kan ik bijdragen om dit te verbeteren,wat zou jij willen? Hoe voel je je, ‘Ik heb het gevoel dat…’

    Maak keuzes samen.

  • karen

    Hoi,

    Ik heb exact hetzelfde probleem.

    Ik kan het niet beter verwoorden!

    Het probleem is dat jullie verschillend zijn op dat vlak, en neen, die dingen zie je niet altijd van in het begin, net omdat je zelf ondernemend bent. Je ziet de ander graag, je wil je relatie levendig houden, hierin ook het goeie voorbeeld geven in de hoop dat dit ook aanstekelijk werkt, en je hebt die energie… tot je merkt dat er nooit eens iets van de ander komt. En ja, geduld werkt in dit geval tegen je. Je wordt er moe van…

    Ben er in mijn relatie zelf ook lusteloos van geworden. Communicatie zit ook niet meteen volledig snor bij ons, dus voor mijn part begint te gelden: liefde is een werkwoord, maar geen dwangarbeid!

    Blij te horen dat er ook mannen zijn die zo over communicatie en vertrouwen denken, begon al te denken dat alle mannen zo weinig initiatief nemen en moeilijk communiceren.

    Belangrijk is denk ik dat je uitmaakt hoe fundamenteel deze karaktertrek is. Is het niet zo erg en zijn er dingen die dit compenseren, dan is het zonde om de relatie hiervoor op te geven. En als het toch echt belangrijk is, en je kan erover praten, denk ik dat het probleem ook al grotendeels opgelost is, omdat je je dan op zijn minst begrepen voelt, maar als ik het goed begrijp, is het ook net dat dat schort. En dan gaat het volgens mij van kwaad naar erger. In je hoofd denk je toch wat je denkt, en de frustraties stapelen zich op.

    Wat ik moeilijk vind, is dat je 3 kinderen hebt, en daarom heb je een extra verantwoordelijkheid tegenover hen…

  • Rebeca

    Ik kreeg een heel serieus gevecht met mijn vriend, wat leidde tot onze breuk, ik maakte me zorgen over onze relatie omdat ik zoveel van mijn vriend hou en hem niet wilde verliezen, dus besloot ik een oplossing op internet te zoeken toen ik zag verschillende getuigenissen van mensen die Heer Bubuza bedankten voor het herenigen van hun relatie, dus nam ik onmiddellijk contact op met Heer Bubuza op WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn relatieproblemen, Hij reageerde en beloofde me te helpen. Hij verzekerde me dat ik de resultaten binnen 12 tot 16 uur zal zien.. Ik deed wat hij me had opgedragen, 15 uur later belde mijn vriend me huilend op en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren.. Lord Bubuza is geweldig en ik kan niet stoppen hem te bedanken. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com