datingsite

• Mia

Bij toeval ontdekte ik dat mijn echtgenoot (is 20 jaar ouder dan ik en oorspronkelijk afkomstig uit Midden-Europa) zich heeft ingeschreven op een datingsite in zijn geboorteland. Hij wil een jongere vriendin voor praten(!), uitgaan en seks. Ik vind het een vertrouwensbreuk, maar hij wil zijn contacten (die hij inmiddels heeft) en account niet opgeven: hij vindt dat hij er recht op heeft. Moet ik het maar accepteren en dulden dat hij hiermee doorgaat en zijn contacten opzoekt als hij weer eens op zakenreis is? Of ben ik zo ouderwets?

• Gas58

nee, dat hoef je niet te accepteren als je dat niet wil accepteren maar dat wil niet zeggen dat hij zich vervolgens aan jouw spelregels zal houden helaas.

• maria

Lieve Mia,

Natuurlijk is dit onacceptabel gedrag. Zijn gedrag getuigt van een ontkenning van jou als gelijkwaardige relatie en helaas moet ik gas58 gelijk geven: zijn gedrag zal moeilijk te veranderen zijn.

Is er wel voldoende ruimte voor jou persoonlijkheid, je wensen en ruimte om je te kunnen ontwikkelen binnen je relatie?

Dit gedrag van hem vind ik erg egogericht, narcistisch.

Ben ook door schade en schande wijs geworden met dit gedrag bij mannen hoor. Mijn bijna-ex hield er legio vriendinnen op na, via internet, en datingsites werden frequent bezocht. Gelukkig (kan ik nu zeggen) heb ik de kracht gevonden om uit deze pathologische relatie te stappen.

Mijn advies aan jou zou zijn: je gevoel volgen. Je bent helemaal niet ouderwets, je staat met twee benen op de grond. Onacceptabel gedrag kun je niet tolereren, daaraan ga je zelf uiteindelijk onderdoor. Probeer in therapie te gaan samen

Veel liefs

Maria

• Brammetje

Wat een merkwaardige vraag, Mia.

Daar kan niemand anders dan jij het antwoord op weten. Hier kunnen we wel met je meedenken , maar meer ook niet.

• azalaia

Dit heeft niks met ouderwets zijn te maken, dit is van alle tijden. Jouw man gaat gewoon vreemd en hij vindt het super spannend om deze internet contacten op te bouwen.

Hij verkeert in een mid-life crisis en hij denkt dat hij zich nu moet gaan bewijzen dat hij nog een ‘jonge’ vent is en nog bij de dames in trek is, dat streelt zijn ego…

Ik zou toch eens een gesprek met hem aangaan en hem vragen waarom hij hier kennelijk zo'n behoefte aan heeft en wat er volgens hem schort aan jullie relatie.

Ik zou zeker niet boos worden want dan heb je al meteen geen gesprek meer hierover.

Lat hem maar eens praten en sta niet gelijk met je oordeel klaar.

Met praten kom je misschien te weten water aan de hand is en wat hij mist in zijn leven en in de relatie met jou.

azalaia

• Brammetje

Niet boos worden ? Niet oordelen ?? Zij is zijn therapeut niet !

Ze is zijn partner die belogen en bedrogen wordt. En vooral vernederd.

Bovendien loopt ze risico,s op SOA,s.

Hij wil het niet opgeven. Duidelijker kan hij niet zijn.

• azalaia

O Brammetje….natuurlijk zal ze woedend zijn maar wat heb je daar aan als je wilt weten waarom hij zo met haar omgaat.

Voor mij is het ook een duidelijke zaak: hij gaat vreemd dus kappen met die relatie en HIJ eruit en wel zo snel mogelijk…Opgehoepeld met die vent!

Maar ja, dat is de emotie…:)

azalaia

• baldu

Hallo Mia

Ik kom voor het eerst hier, en lees je bericht

Ik moet zeggen het nogal lastig te vinden hier maar iets over te gaan roepen en doe dat dus ook niet.

en ik heb de indruk dat dit ook niet de plek is om problemen als deze te bespreken, met name omdat

je een beeld schetst dat erom vraagt dieper in de hele zaak te duiken.

Ik kan dan ook niet anders zeggen dan: zoek hulp bij een counseler of coach, bij jou

in de omgeving, die samen met jou niet alleen de omstandigheden bekijkt, onderzoekt, maar ook kijkt

welke zaken meespelen die hem tot een dergelijke actie hebben aangezet en wat jouw aandeel hierin zou

kunnen zijn.

Het gaat erom een oplossing te vinden die voor jou doelgericht, acceptabel en realistisch is.

Adviezen wat je zou moeten doen richting je man zijn hier niet op z'n plaats.

groet

Baldu