psychisch machtsmisbruik psychiatrie

  • esposa

    Hallo allemaal.

    Ik ben op zoek naar lotgenotencontact,naar mensen die ook nare ervaringen hebben met machtsmisbruik binnen de ggz,met name ggz assen.

    wie heeft dit ook meegemaakt?hoe heb je dat kunnen verwerken?

    groeten esposa

  • esposa

    hallo c

    zou je me nog een keer opnieuw kunnen mailen het lukt niet

    esposa

  • esposa

    het was bij psychiatrische thuiszorg assen psychisch machtsmisbruik zeer slechte ervaringen, doofpot

    grensoverschrijdend gedrag van verpleegkundige

  • mojuam

    Schandalig gedrag waarbij GGZ noord in Assen mensen ernstig beschadigd door hun werkwijze. Met name door hoofd afdeling en een SPVer. Als alles achter de rug is overwegen wij een aanklacht al zal dat ons pertinent in het gelijk stellen. Het zal de gedachtegang van die instelling niet veranderen daar zijn de problemen te structuureel voor. HELAAS

  • nu

    Wat er aan de hand is kan ik er niet uit opmaken maar ik denk dat je zo snel mogelijk moet ingrijpen. Als alles achter de rug is, wil je misschien je energie liever gebruiken om verder te gaan met je leven, en deze situatie is zoals je zelf aangeeft niet goed voor je en/of je profiteert er onvoldoende van.

    Ikzelf heb de meeste spijt gehad de keren dat ik niet heb ingegrepen terwijl ik wel signaleerde dat mij geen recht werd gedaan. Wel ingrijpen geeft ook stress en je overziet de gevolgen niet, maar hoe vaker je dit doet hoe meer ervaring je er mee krijgt.

    Eigenlijk doe je er nu al wat aan want je vraagt om raad. Zie dat je controle krijgt, jij bent eigenaar van je problemen en oplossingen en de GGZ zou je vrijblijvend adviseur, klankbord en oefensituatie moeten zijn.

    Kun je je onttrekken aan deze instelling of ben je er min of meer gedwongen i.v.m. bijvoorbeeld eigen veiligheid? Hebben ze er een vertrouwenspersoon? Heb je geen recht op een second opinie?

  • eva

    hee hallo mojuam.

    mojuam is dus niet dezelfde als esposa..

    Ik begrijp dat ik nog een lotgenoot heb gevonden met ook erg nare ervaringen met de ggz assen.

    Hebben jullie ook een klacht ingediend al?

    wij wel,al hebben we het niet meer tot het uiterste gedaan omdat ik dat geestelijk niet kon opbrengen.

    wij hebben het gelijk wel aan onze kant gekregen,nu maar hopen dat er structureel wat gaat veranderen dan binnen ggz noord assen want het is inderdaad behoorlijk schandalig zo als er met mensen om word gegaan.

    Ik weet inmiddels dat ik niet de enige ben die daar in divisie noord beschadigd is door “hulpverleners.”

    Maar behoorlijk eng is het wel dat zulke mensen in de hulpverlening werken.

    groet Esposa.

  • eva

    hallo mojuam.

    ook wel frappant dat jullie het hoofd van een afdeling noemen en een spv.was het zeker een spv bij jullie,want dat was die van ons niet,dat was een gewone“verpleegkundige”dacht ik tenminste.

    ga zeker een klacht indienen,hebben wij ook gedaan,en als er geen klachten in gediend worden gaat alles daar op de oude voet door…

    Ik ben bang dat mensen die nog zwakker in hun schoenen staan dusdanig beschadigd worden door de “'hulpverleners” daar dat die mensen het misschien niet gaan redden.

    Ik ben zelf ook behoorlijk ver heen geweest door alles wat er is gebeurd,echt heel erg suicidaal.

    Ik kan me voorstellen dat als mensen nog minder sterk zijn of een nog minder hulpnetwerk van vrienden of gezin hebben,dat ze er aan onder doorgaan hoe ze daar door die “hulpverleners” bejegend en behandeld worden.

    Je word gewoon tot op het bot kapot gemaakt…echt het zit zo ontzettend verkeerd daar in ggz assen divisie noord.

    als ik er nog aan terugdenk word ik alweer naar van,echt zo vreemd en grof,niet te begrijpen…waar is dan de echte (integere) hulpverlening gebleven?

    veel sterkte voor jullie,ik hoop nog eens wat van jullie terug te horen..

    groet van Esposa.

  • eva

    als meer clienten klachten indienen,ook bij de inspectie voor gezondheidszorg,dan ziet men namelijk ook wel daar dat er structureel misstanden zijn daar bij ggz assen divisie noord.Jij bent de derde persoon met nare ervaringen binnen die afdeling,lukt me alleen niet meer om contact te krijgen met een vrouw die eerder reageerde.Maak me dan ook weer zorgen of het met diegene wel goed gaat.

    Mag ik vragen over welke afdeling jullie het specifiek hebben?

    Het is wel ernstig dat er al drie mensen bij elkaar zijn geweest die zich beschadigd voelen door “hulpverleners” daar,puur door reacties op een topic/oproepje.

    Het kan het topje van de bekende ijsberg zijn.Ik heb het precies zo ervaren als jij schrijft,je word beschadigd.Ik heb nog veel meer reacties gehad van mensen die erg beschadigd zijn in de psychiatrie,en drie specifiek bij ggz assen.Je schrikt er gewoon van hoeveel misstanden er zich voordoen in de ggz tegenover clienten.

    weet je ook wel weer eens dat je het niet te persoonlijk moet nemen,wist ik ook wel,maar het drukt je nog eens met de neus daar bovenop,veel meer clienten in de ggz maken dit soort dingen mee.

    en als client ben je in een vrij kwetsbare positie en raak je overstuur..het raakt ook kant nog wal hoe ze met je omgaan.

    Je zou de ggz algemeen gewoon gaan wantrouwen,maar er moeten toch ook steeds nog wel goede oprechte hulpverleners zijn,dat mag ik toch aub hopen…

    Maar er heerst wel een vreemde cultuur in veel ggz,als clienten intimidatie en psychisch of ander machtsmisbruik door “hulpverleners” moeten meemaken in de psychiatrie.

    esposa.

  • Rudy van Etten

    Er zijn veel erg tot zeer erg zieke mensen aangenomen als zorgbehandelaar/personeel(persoon heel) Dit omdat

    er veel erg tot zeer erg zieke mensen de administratieve functie op zich nemen. Ze schrijven en rijden zich en bewegen zich tot de hoogste functie. De verdiensten zijn hoog. Vele duizenden euro's per maand. Een zieke arts en/of psycholoog kan zo zeer snel rijd worden en veel belangrijke invloeden uit gaan oefenen in de maatschappij. Zeker ook de mensen die de zieke mensen sturen en besturen. (Deze mensen vertellen(praten) en richten naar hun(personeel) toekomst en hun activiteiten)

    We zijn als hollanders niet goed genoeg geschoold. (Als je een bejaard iemand ziet ; geboren te 1932 en dan de schoolvakken biologie en sport daarbij noemt dan kan je bedenken dat die iemand mogelijk wel of niet genoeg sporte)

    Er zijn veel zieke mensen die je proberen te helpen en door je heen staren. Ze zullen met hun auto in je straat gaan rijden en hun natuur in je huis plaatsen, buren en bezoekers sturen ook auto's(de effecten van auto's). Dit is ook machtsgebruik..

    Er zijn weinig intelligente mensen die gezond zijn en weten wat je kan doen. Bij slachtoffer hulp word ik al bedreigd door personeel. Er dreigt geweld uit te breken en er dreigen ontvoeringen en dwangmedicatie. (Het is er niet vriendelijk daar bij die gebouwen. De omgeving lijkt (millitair gevaarlijk gebied)) (ik gebruik het woord millitair omdat we dan mogelijk op andere

    omgevings effecten letten. (andere film en boek invloeden) Om ons heen reageerd de hele natuur.

    Je adem alleen al kan duizenden meters verder worden gehoord. De woorden die je ademt hebben direct invloed op de natuur. (Je valt niet tot nauwelijks op echter;. Bijna niemand let er op zelfs. We doen als bevolking maar wat)

    Sport en school jezelf. (Ik moet dag en nacht sporten want zieke mensen willen me gebruiken. Ze willen dingen met me doen en me dingen laten doen.Ze moeten me dingen laten doen of dingen met me doen. Ik ben ziek en dat is niet het onderwerp dan. De communicatie ontbreekt. Praten lukt hun wel maar mij niet en dan helpen zij mij weer of niet of wel)

    Heel veel mensen worden al vele jaren misbruikt. Postcode huiswerk en identiteit code huiswerk kleurcode word door weinig mensen gemaakt. niemand of bijna niemand plaatst de werkstukken op het internet of in kranten. Zo kan je 100 jaar ziek thuis zijn of 100 jaar ziek op je werk zijn. Niemand zal het snappen. (Je moet het huiswerk en de werkstukken zelf maken. Dat is mijn ervaring nog.)

    hier in west brabant is het machtsmisbruik zo. (De natuur creert de houdingen en dit moet je voorkomen door het tijdig aan te wijzen of om het tijdig te voorkomen. Takje met geluid snel uitwijzen.) Ze zullen je slaan en schoppen en opsluiten als de natuur niet veilig is. Je kan zelf de natuur onveilig maken en wijzen naar een ander. Die heeft het gedaan en daarom mag ik die straffen(straf rol en misbruik rol.)

    Als een machtsmisbruiker eenmaal de plaats inneemt dan word je vele jaren met geweld bedreigd. (ik wacht ook op mishandeling en misbruik en geweld. Ik word nu ook dag en nacht toegesproken met strafzinnen) (Tot op de rand van

    de dood word ik gestrafd door natuur met de naam politie en brandweer en ambulance en gezondheiids personeel en burgers) Ik krijg slaag en word geschopt en vverminkt binnen kort. Bij 1 verkeerde beweging dan komt ze of hij langs. Dat verkondigd men altijd hier. (Mensen weigeren ook een gezellige sfeer te creeren. Men wil die zeer negatieve sfeer hier

    plaatsen en horen en voelen. Gezellig klappen en dansen doen ze niet meer. Men wil geweld zien en horen en dit

    zo graag mogelijk bij mij hier. Want ik ben een slachtoffer en ik ben zielig.)

    Mogelijk word ik vandaag weer zeer onvriendelijk toegewezen en opgesloten en gedrugged (mijn naam klinkt als rodney king; de sfeer is er vaak wel na; ik ben niet altijd fit genoeg om een gezellig dansje te maken en om een gezellig geluid te maken) (Bij negatieve situaties word er zeer geweldadig ingegrepen hier in mijn omgeving. Ze slaan je met geluid en licht hier. Dit doe ze terwijl ze je toespreken. Zie de foto's van lichamen van de diensten. Energie!! Motiveer en coach en coordineer positief) (In een film kamer kan je heel de dag blijven zitten en er zijn honderden tv's om je heen te voelen.

    stap uit die films en boeken)

    a.u.b wees voorzichtig. (wie kan de leuke rol niet vinden (acteren?) ik ben de actrice of acteur die ; X heet.) Zie bv videotheken.) (rol beroepen ; clown zanger zangeres lachende zuster - leuke woord + persoon rol) (aub snap dit mensen wereldwijd die dit lezen) (rol als tv generaal of tv schreeuw sergeant is niet iets wat een ander wil ervaren) (grappige verzwakte alcoholiste met slimme opmerkingen)

    mr balkenende ik kan ze nauwelijks stimuleren en motiveren. Ze schreeuwen in mijn oren. Ze zetten sirenes op me af. hun rollen daar. Er zijn te veel mensen om me heen dood gegaan. Doe de best.

  • Rudy van Etten

    Het verhaal hier nu. (Machtsmisbruik - verzwakking)

    Er zit een zender van buren? in mijn hoofd. (

    gijzeling en overval) Er worden dan namen genoemd(geluid)

    van daders() Er word op me ingesproken en ingelicht.

    Ik ben alles kwijt en ik ben falliet.

    nagestap van bezoek. Nagalm. (nvvs) (dit is

    de muziek score nu) ik hoor een zieke vrouw

    die zich agente noemt in de apparaten ze

    klinkt jong en niet energiek)

    Iemand klopt aan en praat even. Na het gesprek klinkt

    uit de omgeving diezelfde stem die op me in gaat

    hameren. Dit tot zelfmoord of moord eisende.

    (Stemhebbend ; instrument taal en muren en deuren

    en beweging en middelen)

    Acteren bezoek met invloeds functie na (impersonatie?)

    Gebruiken middelen om in je huis te praten en je

    te gebruiken.(sommeren;wijkagenten naam)

    Eisen gebruik van alle eigendommen en middelen van

    de bewoner(s) Eisen de zelfdoding. Praten verwarrend.

    (Klinkt vaak als voorwerpstemmen)

    De situatie na bezoek zeer onveilig aanvoelende. Tot

    uitrekken. De sfeer in de wijk kan zeer onvriendelijk

    zijn. dit mede omdat er weinig tot geen vriendelijke

    mensen in de wijk te horen en te zien zijn.

    Bij mij hangt er nog een balon voor.

    We kiezen hier de onvriendelijke en koude rollen.

    Machtsmisbruik. (Als het toneel waar jij op staat

    niet aan jou denkt maar aan andere)(Je beweegt hun

    en hun interesses. - Je bent het eigendom van de

    namen van de dingen en mensen die zelf jou naam bewegen.)

    (Tip ; 15 minuten warme douche helpt. jezelf uitrekken

    helpt. Even wandelen helpt.)

    In de war? Jesus. Ik heb nek pijn en kan niet goed

    praten. ik slijm en ik kraak in mijn rug en nek.

    Anders roep ik even. “Wat zijn we aan het doen dan?”

    Hijrein (terrein) ; jerein(terrein) Je en jij doet

    het (terein doet het) (in de waar?)

    Ik vrees dat zeer ziek uitziende mensen met middelen

    geweldadig met die middelen hun werk of klok rond werken.

    Alles wat ik schrijf op de pc word gewist. Dat vertellen

    de stemmen. niemand zal me ooit nog zien of helpen.

    Ik krijg pillen(gelach volgt) en moet in het ziekenhuis

    gaan wonen (gelach) want ik ben een fallierrie.

    (leedvermaak als jij een pijnlijke houding hebt

    en een slechte buurt/wijk contacten voorbeeld

    film import spiegel licht schilder voetstap film

    muziek boek met tekeningen voorbeelden bloemen

    en per postcode jezelf voorstellen. hallo ik ben een

    normale iemand.)

    Macht (Ervaring?) Slechthorend omdat? Slechtziend omdat?

    Mogelijk stoppen ze mijn lichaam vol met grappige

    effecten. ik heb nu pijn aan mijn hart. insecten

    trainers zijn hier ook veel. (sla insecten)

    grappig. nee. Hoe ga je er mee om als je

    het merkt(e) of merkt.

    Blijf rustig. (Ze worden ziek gemeld als het

    te gek word) (voorwerp word rustig)

    Ervaringen met macht (spieren) die zich

    tegen je keren. (Je eigen spieren

    kunnen zich ook tegen jezelf keren)

    ik kan een droom al bijna in een webcam

    bewegen met mijn hand en dat inclusief

    filmtrack. Muziek top 40 nummer 1

    is te makkelijk al. (Ik ben een radio

    en tv) (ben jij een tv?? . gevolgd door

    dreigzinnen. lijdend voorwerp)

    (licht in ogen de webcam in bewegen.(Zie

    star wars holland the 900 hours dvd)

    ik hoor stemmen uit mijn apparaten komen.

    Onvriendelijk en misgunnend. Ze willen

    niet een zieke vrouw helpen die veel

    pijn heeft. Ze zoeken vrouwen voor

    speciale activiteiten. (.nl postcode

    en identiteit activiteiten)

    (nagalm) (ik wacht tot er meer ervarings

    deskundige reacties binnen komen

    via de natuur. Vogel taal bv)

    Sport zoveel als je kan en je komt uit de

    wereld van de handicap. (nvvs Ango BosK(toen)

    Wivege;dumbelleye;glas licht bril licht vuisten)

    rudy van de karmel te bergen op zoom.