Vraag voor sexuologe?

• Jenny mv3

Weet even niet waar ik dit probleem neer moet leggen, dus begin hier.

Zo´n 13 jaar geleden kreeg ik mijn 1e vriend, ik was toen 15. In een weekend zijn we naar een concert geweest en op een gegeven moment voelde ik me zo verschrikkelijk beroerd. Ben daar ook een leerkracht tegengekomen en die is de hele avond bij me in de buurt gebleven. De maandag daarop had ik geen les van haar, maar ze heeft me opgezocht om te vragen of alles goed ging. Daar moet ik eigenlijk al vraagtekens bij zetten.

Maar in ieder geval, rest van de avond herinner ik me weinig, ben in slaap gestort en de volgende ochtend pas wakker geworden.

Ongeveer 2 jaar geleden zat ik met een vriendin een programma te kijken over GHB en ik herkende zoveel van de verhalen. Het houdt me nu nog bezig, wordt s´nacht ook wakker en ben ik staat om bij mijn “vriendje” verhaal te halen. Maarja, of er wel/niet wat is gebeurd, verander je nu niets aan.

Probleem van nu: ben 12 jaar samen met mijn man, hebben 3 kinderen en het heel gezellig samen. Alleen hoeveel moeite hij ook doet, ik kom niet klaar. Terwijl dat vriendje van 13 jaar geleden bij wijze van naar me hoeft te kijken.

Ben er eigenlijk van overtuigd dat er die avond toch wat is gebeurd, maar dat ik dat heb weggestopt ofzo.

Iemand ideen?

• Brammetje

Een vervelende ervaring 13 jaar geleden ?

Hoe lang wil je je leven en relatie verpesten door 1 gebeurtenis ?

Waarom vraag je het niet aan die jongen ?

Zou ik doen . Afronden die geschiedenis en gelukkig zijn in het heden !

• mark

meer fantaseren en ook naar innerlijk kijken ook heerlijk tongen en je hoeft niet met trein!

• wana

Dit is iets waar je nooit helemaal achter kan komen vrees ik.

Ook al zoek je dat ‘vriendje’ op, waarom zou hij in hemelsnaam nu inene vertellen wat er toen gebeurd is?

Het enige wat ik zou doen is de desbetreffende leerkracht opzoeken en om wat details vragen, of ze het voorval nog herinnert, hoe trof ze je aan, wat heeft ze gezien om zo bezorgd te zijn.

Vraag is wel of je hier goed aan doet dit alles op te rakelen en of ‘weten’ wel zoveel op zou lossen. Misschien maak je het daarmee des te meer problematisch.

Verder zul je denk ik moeten accepteren dat dit iets is wat gebeurd is en wat je met je meedraagt.

In je seksuele leven nu zou ik gaan uitzoeken wat werkt en niet. Praat met elkaar en ontdek ook je eigen lichaam.

Lukt het wel al je jezelf bevredigd? of met een speeltje?

Voor mijzelf heb ik mijn beste seksuele ervaringen niet met de beste vriendjes gedeeld.

Dit heb ik geaccepteerd dat dit bij me hoort, degene die van me houdt brengt me niet tot de grootste hoogtes.

en idd met fantasie,gesprek en speeltjes kom je een heel eind.

• Trinity

Ben (33 jaar) reeds 4 jaar samen met mijn vriend. Al vanaf het begin vraagt hij of ik een trio zie zitten. Had eerst gezegd dat dat geen probleem is, dat ik dat wil proberen, maar het is er nog steeds niet van gekomen omdat ik het eigenlijk niet zie zitten. :-( Nu vraagt hij al een tijdje om naar een club te gaan of bij een shemale. Maar dat zie ik uiteraard ook nie zitten. Kan mij daar niet in vinden, kan dat niet plaatsen en denk niet dat ik iemand anders zou kunnen aanraken, laat staan er iets intiems mee doen. :-( Dus omdat ik dit allemaal niet zie zitten, zegt hij dat we niet bij mekaar passen, dat we beter uit mekaar gaan. Komaan seg, voor de rest is alles ok, is dat nu zo belangrijk?? Bestaat er trouwens 1 vrouw die dat wel ziet zitten en die ook het huishouden nog eens goed doet? Dat kan toch niet in 1 vrouw zitten? Heb geen zin om weer alleen te zijn, wil hem niet kwijt voor deze redenen. Door het constante gezaag hierover en de ruzies, is mijn libido enorm gezakt, libido is eigenlijk weg. Of heeft dit een andere reden? Door mijn pil? Wat moet ik nu doen, meegaan tegen mijn gedacht?

• Roady

Niet doen, niet met hem meegaan.

Dit soort perverse ideeen gaat van kwaad tot nog erger.

Blijf bij jouw eerlijke oprechte standpunt: een monogame relatie.

Je vriend heeft een probleem, niet jij.

Sowieso gaat seks met meer dan twee jullie relatie vernietigen.

Pas dus op!

• Anonieme bezoeker

Roady Schreef:

——————————————————-

> Niet doen, niet met hem meegaan.

>

> Dit soort perverse ideeen gaat van kwaad tot nog

> erger.

> Blijf bij jouw eerlijke oprechte standpunt: een

> monogame relatie.

>

> Je vriend heeft een probleem, niet jij.

> Sowieso gaat seks met meer dan twee jullie relatie

> vernietigen.

>

> Pas dus op!

• anonieme bezoeker

Ik zit met een probleem. Als ik sexueel contact heb gaat dit in het begin erg moeilijk, als hij me wil penetreren doet dit pijn. Later gaat dit wel over. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik eraan doen?

• Wim Van der Poten

Beste,

Ik ben Wim 44j jong en heb al heel lang last van een voortijdige zaadlozing, wat heel verveelend is. Wat kan ik hier het beste tegen doen om dit probleem te verhelpen?

Mvg Wim

• xx

Hallo, sinds enkele maanden ben ik uit een relatie van 4 jaar, ik hoor veel roddels over mijn ex ( een jongen), dit vind ik echt niet fijn.. Zelfs roddels over mij, terwijl deze helemaal niet waar zijn.. Hoe moet ik hierbij omgaan, want ik wordt gekwetst door misschien wel leugens, ik geef nog veel om mijn ex, maar hoe weet ik of dit waar is of niet.. En ik wil het hem niet vragen, want ik vind dat hij dit zelf tege me moet zeggen als er iets van waar is.. ( over andere meisjes enzo), want ik weet da hij nog om me geeft.