achterdocht

• Carlijn

Hallo lieve mensen, ik denk dat het tijd wordt om mijn ‘probleem’ de wereld in te brengen. In het verleden heb ik geen normale relatie gehad. 1x van 7 jaar; deze man was agressief en sloeg mij. Daarna heb ik diverse vriendjes gehad die mij bedrogen hebben, daarvoor trouwens ook 1x. In de tussentijd ben ik 10 jaar vrijgezel geweest en heb ik veel zelfhulpboeken gelezen en na 5 jaar was ik naar mijn idee ‘genezen’. Stond met beide benen in het leven, wist wat ik wilde en was best trost op wie ik was. Nu heb ik twee jaar geleden een enorme lieve vent ontmoet en we hebben samen een huis gekocht. Zijn ex heeft in het begin meerdere malen contact gezocht waarover hij heeft gezwegen. Zij was nl nog verliefd op hem. Toen ik daar destijds achter kwam was voor mij boem vertrouwen weg. Ik snapte nl niet waarom hij hierover gelogen heeft. Nu twee jaar later kamp ik met het fenomeen dat ik hem niet vertrouw. Alles wat hij zegt geloof ik gewoon niet als het positief voor mij is. Het is te erg voor woorden want ik heb hem nog nooit kunnen betrappen op ontrouw oid. En hij heeft het destijds verzwegen om onze relatie te redden, nu kan ik me daar bij neerleggen, wil het feit dat ik constant geconfronteerd wordt met het feit dat hij vind dat ik anders in het leven moet gaan staan ten opzichte van zijn contact met haar, terwijl hij destijds tegen mij zei geen wensen op dat gebied te hebben.

Ik weet even niet wat te doen. Hou zielsveel van deze man en wil hem niet kwijt. Hoe raak ik dat gevoel van wantrouwen kwijt?

Alvast veel dank voor de reacties.

• kim

ik weet dat het niet gemakkelijk is en je zult er zelf heel hard aan moeten werken.

maar je zegt zelf dat je hem niet kwijt wilt. dan geef ik je een raad moet je bij u zelf opzoek gaan waar die achterdocht van komt.

ik lees dat je geen gemakkelijk leven hebt gehad in verband met mannen. maar nu heb je persies een heel goede man. dus je moet bij jezelf stilstaan waar die achterdocht van kan komen. en vooral veel met elkaar praten.