Weet u een gelijkwaardig middel aan Paroxetine, waar je niet van groeit? Paroxetine leverde mij vorig jaar 7 kilo in een maand tijd op en daardoor werd het middel erger dan de kwaal.
Wat voor alternatief is er met dezelfde werking?
Hallo Jan,
Er zijn diverse alternatieven voor Paoxetine/Seroxat, een zogenaamde Serotonine Heropname Remmer (SSRI). Zo is er Citalopram (Cipramil), Fluoxetine (Prozac),
Sertraline (Zoloft, Serlain) etetera.
Waarvoor gebruik je Seroxat? Voor derpressie of voor angst?
Als je hyperventileert, of last hebt van paniekaanvallen met hyperventilatie, raad ik je aan géén Prozac te gebruiken.
Iedere SSRI heeft bijwerkingen, die meestal na verloop van tijd verdwijnen.
Ruud
www.psymax.nl
Hallo,
Zelf neem ik al enige jaren (7jr) paroxitine van het merk Mylan. dit afwisseld 20 en 30mg.
Ik maak me zorgen omdat ik al ernstige bijwerkingen gelezen heb. Zelf merk ik niet onmiddellijk dat deze medicijnen werken , wel als ik per ongeluk een dag vergeet in te nemen. Dan draait mijn hoofd als een ton mr slaap ik wel veel beter.
Graag zou ik binnen korte termijn aan kinderen willen beginnen. Is dit wel aan te raden? of moet ik overschakelen? stoppen?
Alvast bedankt voor uw informatie!
Met vriendelijke groeten
Wendy
Ik zou de medicatie in de prullenmand gooien, naar de boekwinkel lopen en een bijbel aanschaffen.
Hierin goed lezen, en proberen te begrijpen wat er staat.
Een prachtig stuk vind ik: “In de volmaakte liefde is geen angst, want liefde sluit de angst uit (1 Joh 4:18)”.
Wie volmaakt in de liefde is, hoeft niet bang of depressief te zijn. De medicatie is dan overbodig geworden.
Gods zegen voor de lezer.
Het overstappen naar een ander medicijn tegen depressie of angst, paniek heeft tot nadeel: eerst moet je veertien dagen wachten met overstappen en dan nog drie tot vier weken duurt het voordat het nieuwe medicijn gaat werken.
Wil je toch overstappen, dan is Sertraline een goed alternatief, hier wordt je niet dikker van, althans je krijgt geen eetbuien.
Overigens hebben veel tranquilizers ook het bijeffect van eetbuien, kijk eerst wat je zoal slikt, voor dat je overstapt. Oxazepam is bv ook zo een dikmaker.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?