hallo sweetlove.
Kan iemand vetellen wat is emdr? Ik denk dat jij het beste een dubbel consult aan kan vragen bij de huisarts dan heeft hij of zij meer tijd voor je.Dat heb je wel nodig denk ik.en je hoeft de assisitente niet te vertellen waar het om gaat hoor.
Ik herken wel bepaalde dingen die je schrijft.
volgens mij is het een plekje geven niet hetzelfde als accepteren.Je hoeft niet goed te praten wat die ander jou heeft aangedaan.Dat ligt bij die ander,de dader.Het een plekje geven is denk ik meer proberen dat je er zelf niet meer zo'n last van hebt.
dat je meer plezier en minder moeite en pijn in je eigen leven krijgt.Er is je al genoeg aangedaan,probeer het te verwerken zodat het minder grip op je heeft,zo iets.
Maar moet je horen wie het zegt.Ik zit ook nog dagelijks met gevolgen en eigenlijk geef ik mezelf op de schuld dat ik blijkbaar er nog niet overheen kan komen over alles wat ik heb meegemaakt.Dat ik mezelf dan slap vind ofzo dat ik nog steeds al die problemen heb,nachtmerries etc..
Maar ergens weet ik het wel.Dat het voor mij waarschijnlijk net zo is als voor jou..
We doen allemaal ons best om het te verleden te verwerken toch?
Je moet alleen wel weten hoe het moet en daar heb je hulp voor nodig.
Ik denk dat het beste is wat je tegen de daders kan doen en voor jezelf kan doen is eruit komen!Ga die hulp vragen meid,ik wacht ook op hulp.
en begrijpelijk dat je erg beschermend bent naar je kinderen.herkenbaar.Maar inderdaad doe het niet teveel.
Heel veel sterkte gewenst en moed, liefs van Esposa.