Wat moet ik nu doen

• Simonika

Ik weet het gewoon even niet meer……………….is een lang verhaal wat ik nu ga vertellen.Hoop dat ik niet te verwarrend mail maar vraag me gewoon als je iets niet snapt.Ik ben 21 jaar getrouwd geweest met een man die er eigenlijk nooit voor zijn kinderen was,kinderen mochten niets,ik stond er altijd alleen voor……..Na 21 jaar huwelijk besloten we uitelkaar te gaan, de kinderen waren al groot en dit was het domste wat ik kon doen om zo lang te wachten,ze hadden toch niets aan hun vader en hadden dat ook nooit gehad.Mijn oudste zei me al vaker Mam waarom ga je niet scheiden,maar ja op de 1 of andere manier durfde ik dat niet.Nu ben ik dan gescheiden mijn oudste dochter is iniddels getrouwd ik heb een heerlijke kleinzoon maar op de 1 of andere manier is het of zij nu afstand van me neemt, ik ben haar kwijt en ik zie mijn kleinzoon ook bijna nooit.

Het is alsof ik mijn oudste dochter kwijt ben geraakt,en steeds denk ik zal ik bellen……..en dan bel ik niet,tis te moeilijk ik weet het gewoon even niet meer,hoop dat ik van jullie een beetje raad kan krijgen en als je wat meer uitleg wil hebben van mijn verhaal wil ik je graag mailen of msnen om het wat beter uit te leggen allemaal.

• sweetlove80

uitleg heb ik niet nodig ik ken dit gevoel heel erg goed niet aan jou kant maar wel jou dochters kant.

Ik kam zelf dan met een incestverleden, echter is mijn moeder altijd bij mijn vader gebleven tot de dag van vandaag.

Ik hou zielsveel van mijn moeder maar dit heeft zulke vertouwen in mij weggehaald waardoor ik onbewust het contact een beetje verwater

Ik bel haar af en toe maar als ik haar twee weken niet spreek vindti k dat ook niet erg en wacht net zo lang tot zij belt.

Want tenslotte is zij fout geweest zo denk ik dan misschien niet goed maar ok dat terzijde,

Mijn advies aan jou ik geloof dat jij van je dochter houdt met je hart en ziel wat ik jou adviseer is bel je dochter op het liefst vanavond.

Zeg dat je haar mis en dat je wat met haar wilt drinken ergens en dan praten jullie makkelijker dan spreek jij al je gevoelens uit met je dochter en laat haar ook haar verhaal doen als ze dat wilt en ik denk als zij tegenover jou zit dat het geen probleem is.

Wilt ze niet met jou drinken geef de moed niet op maar bel haar al is het om de dag toon interesse nu denkt ze misschien ook van ach ma belt niet bekijk het maar ik bel ook niet zet die stap jij bent tenslotte de moeder en onbewust neemt jou dochter het jou kwalijk.

Dit is niet om af te reageren op jou helemaal niet want ik ken jou niet eens, het is echt puur mijn eigen ervaring.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en hoor dit dan ook graag van je

Kop op je kan het

Veel liefs Sweetlove

• Saskia

Een gesprek of een brief waarin je zegt dat je het gevoel hebt haar kwijt te raken.

Vraag haar of ze wil zeggen wat haar redenen zijn.

Als ze dat wil doen respecteer haar mening en ga niet meteen in de verdediging.

Mogelijk kan je op een ander tijdstip jouw kant van het verhaal vertellen.

• Simonika

Hallo Saskia,

Bedankt voor je berichtje……………ik heb mijn dochter gebeld en ze zei me dat er echt helemaal niets

aan de hand is.

Zij hebben het ook niet makkelijk,pas verhuist,haar man zit nu (net na die verhuizing)in de WW,zit allemaal

niet mee dus:(Ik help ze wel hoor als het nodig is zodat ze in elk geval eten kunnen halen als het nodig is.

• Saskia

Goed dat je gebeld hebt en nu weet dat ze zorgen heeft.

Een beetje extra aandacht en hulp zal haar goed doen.

En geniet van je kleinzoon.

PS….. Praten met je dochter over haar vader kan altijd later nog.

Nu maar niet doen.

Groet, Saskia