mijn neefjes worden mishandeld

• sandrina

Ik weet het is een heel raar verhaal. Mijn nicht is getrouwd. Ze gaat van hem scheiden. De rechter heeft inmiddels de kinderen naar hem toegewezen. Omdat hij zegt dat ze de kinderen zou mishandelen. Maar hij mishandeld haar en de kinderen. . Eigenlijk kan ze de kinderen ook niet opvoeden. Ze blijkt 15 jaar te zijn mishandeld door hem. Dan ben je een wrak. Een keer heeft hij haar zo geschopt en geslagen dat ze haar staartbeentje had gebroken. Ze bleeft evengoed nog bij hem. Ze is gelukkig wel naar de arts gegaan. Hij vertelde toen ze later aangifte deed dat ze van de brommer was afgevallen. Maar dan had ze schramplekken gehad en die had ze niet. Na een tijdje werd ze het zo zat dat ze een fles afwasmiddel naar hem gooide. Toen heeft hij de kinderen opgestookt dat mama hem met een mes had bedreigd en dat de jongen naar de politie moest gaan. Dat heeft hij gedaan. De politie heeft haar opgepakt zonder haar eerst te verhoren dat werd pas gedaan na een nachtje in de cel gezetten. Door gebrek aan bewijs kon ze gaan. Ze is naar haar moeder gegaan. Want ze mocht de kinderen niet meer zien.

Er was inmiddels dus ook jeugdzorg voor de kinderen. Maar die staan maar achter hem. HIj verteld ze hele mooi verhalen en de jeugdzorg trap daar in.

Nog een verhaal

Vaderging op vakantie met vrienden en toen was er geen geld. Nou dan gaat mijn zoon toch de rest betalen. De jongen had 175 euro gespaard en zijn vader nam dit van hem af. Mijn nicht heeft hem dat geld wel weer teruggegeven. De kinderen worden ook verwaarloosd. Ze zien er niet uit qua kleding en stinken. Papa werkt de hele dag en laat zijn kinderen van 9 en 12 de hele dag thuis tijdens de vakantie. Ook moeten ze voor en na school voor hun zelf zorgen.

Laatst kreeg mijn neefje een hele harde klap met een geldkistje. Hij had een heel blauw oog het jochie Toen we vroegen hoe het kwam antwoorde hij niet. Zijn klein broertje van 9 vertelde tegen ons dat hij zo geslagen was door zijn vader. De oudste ontkent. En is bang om maar iets los te laten dat zie je aan zijn lichaam. Ik heb toen AMK ingelicht hierover. Zij vonden dat ik contact op moet nemen met jeugdzorg. Dat heb ik gedaan,maar die luisteren niet. Ze zeggen steeds dat mijn nicht de kinderen mishandeld. Maar hij doet het.

Mijn nichtje is veel te slap om die kinderen iets aan te doen.

Wat kan ik nog doen? Het is echt te gek voor woorden. Ben je goed voor je kinderen dan worden die bij je weggehaald en ben je slecht voor je kind dan blijft ie bij je.

Bij moeder zouden ze eigenlijk ook niet kunnen blijven,want mijn nicht is niet meer stabiel en echt een wrak om voor de kinderen te zorgen. Het beste zou zijn als ze in een goed pleeggezin zouden komen. Dan hebben de kinderen rust. Als is het tijdelijk,dat ze dan goed uitzoeken wat er precies aan de hand is.

• Saskia

Sandrina, dit is ernstig. Heel goed dat je ze niet in de steek laat, hoe moeilijk het ook is.

Er bestaat een Aangifte Kindermishandeling die je zou kunnen inschakelen.

http://www.amk-nederland.nl/overhetamk.php

Hoewel ik daar niet altijd even goede berichten over hoor, maar het is te proberen.

Er zijn meer mogelijkheden o.a

http://www.watkanikdoen.nl/

http://www.vertrouwensartsen.nl/

In ieder geval adressen waar je terecht kunt met dit probleem en je hopelijk goed advies en hulp krijgt.

Misschien kan je huisarts je de weg wijzen.

Er zijn telefonische hulpdiensten waar je anoniem kunt praten

Ik hoop van harte dat jij het verschil kan maken voor je neefjes. Ze mogen beslist niet in deze gevaarlijke situatie blijven.

http://kindermishandeling.startpagina.nl/

• sandrina

Dank je Saskia. Heb een email gestuurd naar de vertrouwensarts. Misschien dat die wat kunnen doen. Het AMK heb ik al geinformeerd,maar die doen niets. Waarom die organisatie bestaat ik weet het niet. Ze doen niets. En ze zeggen jeugdzorg heeft het in handen,dus kunnen we niets doen. Maar jeugdzorg maakt dus fouten. Dat zag je bij Savannah die werd vermoord door haar ouders.

• Ellen

Misschien kunt u contact opnemen met de school van uw neefjes en hen vertellen wat u ziet. Ze zullen vast merken dat het niet goed gaat met hen, en weten dat er dingen spelen in de thuissituatie, maar natuurlijk niet precies op de hoogte zijn.

Omdat u weliswaar een betrokken familielid bent maar niet één van de ouders, zullen ze een gesprek misschien afhouden, u misschien geen dingen gaan beloven, voorzichtig zijn, etc., maar u bereikt er wel mee dat ze een andere kant van de zaak horen en dit in het achterhoofd gaan houden, en zo alert worden op de signalen dat het de vader is. Ook de school zou op een gegeven moment een AMK-melding kunnen doen.

Als na de scheiding de kinderen nog steeds onverzorgd zijn, blauwe plekken hebben, etc., dan wordt het voor ‘de buitenwereld’ steeds meer aannemelijk dat u gelijk heeft.

Als de school u niet wil spreken, dan zou u ze ook een brief kunnen schrijven, die zullen ze heus wel lezen.

Ik hoop dat het goed komt en ik vind het erg goed van u dat u hen helpt er uit te komen. Houd moed, en veel geluk!

Ellen.

• Saskia

Kindermishandeling is een moeilijk onderwerp . Voor de mensen die het melden, voor Jeugdzorg maar vooral voor de kinderen.

Ik hoop van harte dat je het volhoudt tegen al die instellingen. Dat je gehoor vindt.

Korrelatie en Sensoor zijn telefonisch en on-line te bereiken.

Ook daar is de een wat deskundiger dan de ander, maar ze kunnen je mogelijk verder helpen.

Sterkte.

Waarom AKM zo weinig doet weet ik ook niet.

• esposa

Hallo.

hoe gaat het nu met die kindjes?!

worden ze geholpen?laat die kinderen niet in de steek en help ze aub.Laat iemand uitzoeken hoe het zit en laat de volwassenen de kinderen helpen aub want later krijgen ze anders veel problemen.

van esposa.