Met rugklachten naar de psycholoog

• Leon

Psychische oorzaak vaak reden tot rugklachten:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/48276

• Symone

Hoi!

Dat kan inderdaad. Vooral onverwerkt verdriet, opgestapelde emoties, jezelf continue in allerlei bochten wringen om het mensen naar de zin te maken……

Ik viel vorig jaar( 2009) plotseling uit met een hernia, dacht men. Echter op een scan was er niets te zien. Vervolgens een week in het ziekenhuis waar ik geestelijk zo tot rust kwam en alles er uit kwam waar ik al jaren mee rond liep….

Heeft bij mij een zeer positieve invloed gehad waarbij ik moet zeggen dat ik een prima psycholoog had die de juiste dingen aan gaf.

Durf eens nee te zeggen, wat gebeurt er als je iets niet wilt of kunt? Stort dan alles in om je heen?

Wennen moet jue omgeving er wel aan maar als je daardoorheen bent dan wordt het een heel prettig vervolg!

met een hartelijke groet, een goed slot van 2009 en een positief begin van 2010!

Symone

• Tom Karperien

Natuurlijk kunnen rugklachten psychologische oorzaken hebben, maar probeer eerst echte lichemalijke gebreken uit te sluiten als oorzaak van de rugklachten voordat we het in de psyche zoeken. Te vaak vluchten artsen in “het is psychisch”wanneer er niet voldoende tastbare gebreken zijn te vinden bij de patient.

De DorSano rugpijn kliniek biedt een revolutionair onderzoek aan welke evenals de DorSano therapie volledig door de zorgverzekeraar wordt vergoed mits u fysiotherapie voldoende hebt meeverzekert

Ook biedt de rugpijnkliniek DorSano voor een ieder een gratis rugscan aan. Meld u aan op www.lage-rugpijn.nl