Hoi allemaal,
Ik ben orthopedagoog in de gehandicaptenzorg en volg daarnaast de master Hersenen en Gedrag (neuropsychologie).
Hierna zou ik erg graag een postmaster gaan volgen. Mijn vraag is of er iemand iets kan vertellen over de verschillen (en overeenkomsten) tussen de GZ-opleiding en de Generalistenopleiding van de NVO.
Men zegt dat ongeveer 3/4 overeenkomt, m.n. doordat de docenten aan beide opleidingen doceren.
Zelf zie ik als voordeel om de GZ-opleiding te gaan doen dat ik me ermee onderscheid van andere orthopedagogen, want veel van mijn collega's hebben de Generalistenopleiding. Tevens kom je bij de GZ-opleiding meer mensen tegen uit een diverser werkveld, wat zowel een voor- als een nadeel zou kunnen zijn (iemand ervaring?). Het nadeel van de GZ-opleiding is dat mijn werkgever hiervoor (nog) niet geaccrediteerd is, dus dat zou een tijdsinvestering kosten.
Mijn beeld is dat de invalshoek inhoudelijk toch net iets anders is, maar ik kan niet goed onderbouwen waarom. Graag hoor ik ervaringen/meningen hierover. Alvast bedankt!
Groeten, Ilse