Incest verdrongen, verzonen of onzin

• milly

Goededag;

Al een aantal jaren loop ik met het gevoel rond dat er ooit een vorm van sexueel misbruik op mij is gedaan. Ik kan me niet meer herinneren wie, wat, waar en wanneer. Dat gevoel maakt me onzeker. Ik ben in het dagelijks leven op de achtergrond, stil, verlegen en teruggetrokken. Ben niet veel onder de mensen en misschien heeft dat te maken met mijn gevoel dat iemand mij heeft misbruikt.

De herinnering die ik heb is dat ik een man met zijn geslachtsdeel zag en dat deze persoon iets wilde wat ik niet wou. Ik vond dat niet fijn. Op dat moment voelde ik dar er iets gebeurde dat fout was en niet verantwoord, dat ik me schaamde, me zelfs schuldige voelde en het daarom heb verdrongen. Ik verdenk allerlei mensen uit mijn omgeving, maar durf daar niet aan te denken dat het echt is gebeurt. Ik ben bang dat mijn fantasie op hol is geslagen en ik straks onschuldig mensen ga verdenken. Wie heeft er een mening over deze gedachtengang?

• MrsB

Kan allebei. Dat je je het inbeeldt n.a.v een verhaal dat je hebt gehoord of een film gezien. Het kan ook zijn dat het wel is gebeurd maar dan zou je er waarschijnlijk meer over weten.

• Roady

Hallo Milly,

Ik geloof niet dat je zoiets bedenkt.

De ergste pijn verdringt een mens het diepst.

Als er iets is gebeurt met je, dan moet dat een ondragelijke pijn met zich hebben meegebracht.

Ik wil je adviseren hier hulp voor te gaan zoeken. Ik hoop dat je iemand treft die je echt kunt vertrouwen en durf toe

te laten op die plek. Dit kan een heel proces zijn, want over die zere plek ben je allerlei pleisters gaan plakken.

die zul je er heel voorzichtig weer af moeten halen om die “wond” open te gaan leggen, om zodoende te kunnen herstellen.

Als je gelovig bent, kun je God vragen om je te leiden naar de juiste persoon. En of Hij je het ware antwoord wil laten zien.

Ik wens je liefde toe, die jou weer zal genezen!

Veel sterkte toegewenst.

• MrsB

Roady, geloven is iets aannemen zonder enige vorm van bewijs.

Daarentegen is het inmiddels wel bewezen dat mensen zich dingen menen te herinneren die hen niet zijn overkomen. Vooralop het gebied van sexueel misbruik..

Zie :Prof. Wagenaar en Crombag.

• MrsB

Die smiley hoort er niet bij. Onderwerp is serieus genoeg.