Ik vraag me af wat er met mij aan de hand is. Ik heb op jullie website gekeken en er zijn een aantal dingen die ik bij mezelf kan plaatsen. Ik heb ontzettende last van angst, ben lusteloos, elke nacht slaap ik slecht waardoor ik overdag niet vooruit te branden ben. Om de zoveel minuten moet ik naar buiten kijken of er “iets anders” aan de straat is, het slaat werkelijk waar nergens op. Ik ben nooit zo geweest. Vorig jaar juni heb ik mijn baan verloren vanwege de recessie, vrij kort daarna werd mijn moeder ernstig ziek, zo ziek dat ze met spoed werd opgenomen op de IC en in kunstmatige slaap werd gebracht en aan de beademing. Uiteindelijk bleek dat ze een lekkende hartklep had en een zware operatie nodig had. Deze vond plaats in september. Ik heb 2 zussen, 1 buiten de stad en 1 hier in Amersfoort. De laatste is getrouwd. Mijn zus en haar man wilde direct mijn andere zus buitenspel zetten, wilde de rekening van mijn moeder leegtrekken en vonden dat de artsen maar alle apparatuur stil moesten zetten. Uiteraard is dit alles niet gebeurd. Ze hebben tevens in die periode flink achter mijn rug om zitten praten, ik was niet te vertrouwen enz. Vanaf het moment dat het slecht ging met mijn moeder ben ik degene geweest die alles regelde, de huisarts, de huisartenpost, het ziekenhuis noem maar op. Haar helpen met huishouden, boodschappen doen, de was doen. Beide zussen hebben nooit 1 vinger voor haar uitgestoken in die periode, omdat ze vonden dat mijn moeder zich niet moest aanstellen, ze had een verwaarloosde verkoudheid, en dus was het haar eigen schuld. Mijn zussen heb ik sinds september niet meer gezien of gesproken. Het lijkt wel of ze me doodzwijgen, zelfs met m'n verjaardag niets gehoord, niets met oud&nieuw. Destijds heb ik mij vanwege het bovenstaande teruggetrokken uit de arbeidsmarkt. En in augustus ben ik weer actief op zoek gegaan naar een baan. Deze heb ik tot op heden nog steeds niet kunnen vinden. Ik heb onsamenhangende gedachtes, van de hak op de tak, ik heb totaal geen innerlijke rust meer, en zelfs nu, nu ik dit mailtje aan het maken ben, springen de tranen in mijn ogen. Ik voel me alleen, ik sta overal alleen voor. Ik heb niet genoeg geld om m'n rekeningen te betalen, ben bang dat ik alles kwijtraak. Ik weet niet meer wat ik kan/moet doen om uit deze staat te komen. Ik zou zo graag m'n innerlijke rust weer terug willen hebben. Maar op dit moment heb ik zo ontzettend veel zorgen, dat ik het echt niet meer weet. En dit alleen wat het afgelopen jaar is gebeurd.. Normaal gesproken sta ik super positief in het leven, maar ik ben nu echt een gebroken vrouw.