Hallo,
Ik heb hier al is eerder geprikt onder een andere naam.
Heb er toen best wel wat aan gehad, dus doe het nu maar weer, misschien dat iemand een idee heeft.
Ruim 6 jaar geleden een huis gekocht, naast mijn schoonouders… ik stond niet echt te juichen en ben en uiteindelijk bezweken op de praktische punten gezien het bedrijf van mijn partner.
In die 6 jaar tijd heb ik een vastlopertje gehad en zit nu inmiddels wel leuk in het zadel, vind ik zelf.
Maar het hekele punt blijft: het wonen naast mijn schoonouders.
Veel dingen heb ik, door mijn vastloper, al anders aangepakt en zit echt niet te wachten op schoonouders die hier de deur plat lopen. Ik wil gewoon mijn eigen leven leiden net zoals iemand in een woonwijk doet en omgaat met zijn buren.
Nadat ik een mobiel had belde mijn schoonmoeder mij om de haverklap met de meest onnozele dingen die prima kunnen wachten tot na werktijd.
Het gevolg was dat ik tijdens werktijd de telefoon niet meer op nam als ze belde. Nu belt ze mijn partner.
Vanmorgen gebeurde er dit (is al meerder malen gebeurt en heb al meerdere malen gezegd dat we dit zo niet willen).
De telefoon van mijn partner gaat. Mijn schoonmoeder.
De Nuon staat bij ons op de stoep en ze heeft de beste man van Nuon bij haar staan en hij wil bij ons de meters opnemen.
Ja en… denk ik dan, er is niemand thuis.
Ja, nee, dan kan zij wel even bij ons naar binnen gaan zodat die man de meterstanden wel even op kan nemen.
Mijn partner biedt nog een wat zwak verweer onder het motto dat we niet thuis zijn en krijgt zelf de man van de Nuon aan de lijn en mijn schoonmoeder ziet geen probleem.
Dus de sleutel wordt gepakt, de deur wordt open gemaakt en de Nuon heeft keurig de meterstanden opgenomen.
Hier word ik zo nijdig van! Ik kan het gewoon niet omschrijven, zo boos.
Ik loop al 6 jaar te tetteren dat zich niet overal mee moet bemoeien en als we niet thuis zijn we ook gewoon niet thuis zijn. Al staat de koningin voor de deur.
Als er iemand bij de buren aan de deur staat ga je dat toch niet zo oplossen en zeg je hooguit dat ze er niet zijn.
Als iemand onaangekondigd komt loopt hij of zij het risico dat er niemand is, dan had de Nuon of een afspraak moeten maken of het een andere keer moeten proberen en misschien had er dan wel iemand thuis geweest.
Elke keer als er mensen bij ons aan de deur staan gaat ze bellen en haalt ze de mensen naar haar huis en als het effe kan moeten we gewoon effe naar huis komen.
Hoe los ik dat nou op en hoe maak ik dat nou duidelijk zonder dat er scheve gezichten komen en er bij mij stoppen door gaan slaan en ik niet meer voor rede vatbaar ben.
Ik ben nu in staat om mijn spullen te pakken en te zeggen zij eruit of ik eruit. Of zij verkopen hun huis of wij verkopen ons huis.
Maar ja, dat is weglopen voor een probleem wat er nu eenmaal ligt.
Groet,
Tradescantia