Heb alles geprobeerd maar kom er niet uit.

• anoniem

Geachte lezer heb alles geprobeerd om uit mijn passiefitijd te komen..maar het lukt gewoon niet. ben al meer dan 10 jaar bezig.heb alles al gehad medicijnen psychologen .relatie therapie. groepstherapie..weet heel veel over me zelf..maar op en of andere manier val ik altijd terug in mijn passieviteit..word er gek van..volgens de therapeuten ben ik een narcist..waar ik zelf ook ingeloof dat ik dat ben..maar hoe kom ik hier uit..regelmatig ga ik werken maar na een tijdje verval ik weer terug in mijn passieviteit..wat me veel elende bezorgt en helemaal gek van word.heb natuurlijke alerlei angsten ook daarbij waar ik teggenwoordig beter mee kan omgaan dan vroeger.sociale angst..faalangst..zou iemand mij hierbij kunnen helpen..want trek het niet meer.weet alles en heb alles geprobeerd..de therapewuten zeggen dat ik alles al weet ..maar resultaat op het gebied van passieviteit blijft uit.heb al 2 jaar groepstherpie achter de rug..wat me goed is bevallen..sorry voor de taal fouten maar heb de puf er niet voor om te verbeteren.

anoniem

+

• wana

pfff..wat zit jij op je klaagstoel.

Ook het aanschrijven van ‘geachte lezer’ lees ik als: hoor mij! arme ik!

Zoek je een mamma die elke dag aan je bed zegt: vooruit jongen/meid,je bed uit?!

Een therapeut die jou inene motiveert om eropuit te gaan?

Het lijkt erop dat die passiviteit van jou je toch wel bevalt anders zou je wel anders doen.

Het is veilig om niks te doen,dan kan je ook geen verkeerde keuzes maken en niet op je snufferd vallen.

Die groepstherapie zorgde er wel voor dat je van de bank kwam en het beviel je wel..

Ga na waarom,was het prettig je klaagzang met anderen te delen? om gehoord te worden in je ellende?

Schop jezelf onder je kont,passief zijn doe je zelf eruit komen ook,geen mens kan dat voor jou doen,die heeft genoeg om zélf zijn bed uit te komen.

Van passief naar een actief leven gaan kost energie en daadkracht,dat kan niemand je aanpraten,uitleggen of bij coachen.

Maak een plan en volg dat,val je terug pak het dan weer op,spreek jezelf toe.

Verzin trucjes om het voorelkaar te krijgen,leg een wekker die af blijft gaan aan de andere kant van je slaapkamer zodat je eruit moet,haal boodschappen voor één dag,zodat je eruit moet.

Maak afspraken waarvan jezelf ook vind dat je die echt na moet komen.Ga dingen doen waarbij anderen afhankelijk van jou zijn,zodat je op moet komen dagen,een teamsport ofzo.

Onthoud dat als je het echt zat bent als je er echt van baalt kan jij en jij alleen jezelf motiveren om het anders te doen.

• @Max

Hallo anoniem,

Op deze korte tekst is het krijgen van een goed advies een soort van grote bestelling.

Er kunnen allerlei redenen zijn waarom het mogelijk niet lukt. Een terugval op zich, is trouwens niet eens zo bijzonder.

Vraag?

Waarom denk jij dat het niet werkt? Je hebt periodes dat je niet passief bent, wat doe je dan?

Max

• MrsB

Levensangst ?

• enno de bruyn

Hoi ANO,

Probeer eens normaal te zijn tegen je zelf , misschien valt dat best wel mee

vrg enno

• Mike

Je hebt de kern nog niet aangepakt, daarom blijft je probleem telkens terugkeren.

De vraag aan jou: wat is het WERKELIJKE probleem?