houden van?

• Anoniem

ben niet in staat om lief te hebben.. in al mijn relaties zowel qua familie, vriendschap en liefde, twijfel ik altijd of het echt houden van is wat ik voor die persoon voel. ik heb nooit echt ruzie met iemand maar kleine discussies zijn er natuurlijk soms wel, en dan heb ik gedachtes zoals, was jij maar ver weg, ik heb je niet nodig, ik zal je niet missen, ik hou toch niet echt van je.

volgens mij hou ik van niemand en zal ik dat ook nooit doen.

weet niet waarom ik dit hier post.

• Saskia

Vind je het moeilijk om ruzie te maken ?

• azalaia

Probeer eerst eens van jezelf te houden, pas dan kun je van iemand anders houden.

Ik vermoed dat jouw emoties wat op slot zitten, dat je niet echt bij je gevoel kan komen.

Klopt dit een beetje?

azalaia

• Michel

“ben niet in staat om lief te hebben”

Heb je enig idee hoe dit komt?

• Anoniem

hou er absoluut niet van, vroeger te veel ruzies gezien.

daarom vermijd ik ze, dan denk ik er bij dat het me allemaal toch niet boeit.

ik hou rekening met de mening van een ander, dat wel, maar verder geef ik er niks om.

• Anoniem

ja dat klopt wel, heb een erg laag zelfbeeld, altijd al gehad.

hou niet van mezelf, vind mezelf vaak een mislukking.

andere mensen zeggen dat dit niet zo is maar dat geloof ik dan weer niet.

als iemand anders zegt dat hij/zij van me houdt geloof ik het ook niet.

ik heb heus wel leuke tijden, dat ik me gelukkig voel, ook in een relatie. maar meer gevoelens dan dat, dat lukt gewoon (nog) niet.

• Anoniem

hmm..

misschien ben ik gewoon slecht vanbinnen?

• azalaia

Je zou iets kunnen gaan doen waardoor je minder gericht bent op jezelf.

Een voorbeeld: je gaat 2 keer per week naar een verzorgingshuis om enkele bewoners in een rolstoel naar buiten te brengen of om met ze te wandelen, hun (levens)verhalen aan te horen, een kopje thee of koffie met ze te drinken.

Op die momenten ben je niet met je zelf bezig maar met anderen.

Het gevolg hiervan is is dat de mensen je heel dankbaar zullen zijn voor de afleiding die je hen geeft.

Dat gevoel, dat je hun zoveel voldoening geeft door jouw komst, komt ook in jou persoon terecht; jij gaat je goed voelen omdat die mensen zich goed voelen met jou.

Het mes snijdt dus aan twee kanten en als jij je goed voelt om wie je bent en om wat je doet, dan ga je meer van jezelf houden, krijg je dus meer eigenwaarde en kan je ook meer van andere mensen houden of er in ieder geval om geven.

Het gebrek aan emotie of niet bij je emotie kunnen komen kan open worden gebroken via andere mensen of door een hele speciale gebeurtenis zoals een bevalling waardoor in 1 klap je verstopte emotie openbreekt.

Het is maar een voorbeeld, maar misschien heb je er iets aan.

Eigenwaarde of een gebrek daaraan wordt vaak aangepraat en een cursus kickboxen of judo helpt jou ook je eigenwaarde terug te krijgen.

azalaia

• hankypanky

ja, dat is juist, je bent door en door slecht!!! nee, geintje, natuurlijk niet. je bent namelijk al op de goede weg, want je onderkent je ‘probleem’ .

dan komt natuurlijk de vraag (cliche helaas); hoe was je jeugd? zit je nu in een relatie, dan ook de vraag; wat voor partner (type) heb je?

• Michel

Nee serieus, denk er 's over na.

Ik geloof niet dat jij slechter bent dan ik….

Wat denk je? Kun je van iemand houden als je niet het gevoel hebt, dat er van JOU gehouden wordt?

Is er van JOU gehouden? Voelde je je welkom? Hou je van jezelf?