mijn verleden

• jochem

hallo lieve lezers

sinds enige tijd ben ik al bezig proberen te begrijpen hoe ik met de mishandelingen die ik vanaf dat ik het my heugen kan moet omgaan.jaren lang blijf ik er mee rondlopen.waarom dit alles moest gebeuren.zelfs nu ik 40 jaar ben achtervolgd het my noch altyd. hoe vaak ik er ook over heb gepraat met andere mensen in myn omgeving waarvan ik dacht dat ik ze vertrouwen mocht het baat mij niet.het voelt als niet begrepen worden.zelf geloofde ik nooit in 1 psychiater ook niet na dat ik er 1 maal was geweest.wat mij lichamelijk is toe gedaan achtervolgd mij geestelijk vaak noch iedere dag.

toen ik 31 en 34 was kregen wij 2 heerlijke kinderen.eindelijk dacht ik by mezelf nu kan ik wel het goede voorbeeld geven hoe je met liefde je kinderen moet opvoeden. maar helaas… na 4 jaar vond mijn partner het wel 1 goed idee om mij na onze scheiding de kinderen zonder reden bij mij weg te houden. alweer komen de mishandelingen die ik er door leed en noch lijdt te boven en vecht ik ook hier weer iedere dag maar nu speciaal voor myn kinderen.

maar ook nu ondervind ik weer geen liefde. hoelang mag 1 mens mishandeld worden en waarom begrijpen mensen dit niet en word dit te vaak noch onderschat..

liefde is???

veel liefs jochem

• Saskia

Jochem, is het mogelijk dat je eens kijkt naar jouw eigen gedrag ?

Wat er ook voor erge dingen gebeurd zijn in je kinderjaren, je leeft nu en je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Je kinderen worden niet voor niets bij je weggehouden, denk ik.

• azalaia

Je kan twee dingen doen: of je blijft zielig rondwentelen in je misère tot in eeuwigheid…of je gaat eens heel goed te rade bij jezelf waaróm je relatie is mislukt en waarom jouw kinderen bij je worden weggehouden, dit alles los gezien van jouw verleden.

Probeer dit eerst maar eens uit te zoeken.

azalaia

• Michel

Tjonge jonge,

Jochem, Wat jij nodig hebt, is iemand die jouw gevoelens WEL begrijpt! Iemand die hetzelfde heeft doorgemaakt en er doorheen is gegaan. Iemand die heeft geleerd te vergeven en vervolgens geleerd heeft om lief te hebben. Dat is de sleutel.

Ik hoop en bid dat God iemand op je pad zal zetten.

Ja, ik ben zelf ook mishandeld, maar op een andere manier dan jij. Ik ben er ook bovenop gekomen, maar dat was geen makkelijke weg. Wel heb ik ontdekt dat er liefde bestaat en dat ik zelf lief mag hebben (ondanks mijn beschadigingen). Ik hoop dat je zelf ook liefde zult vinden. Dat is het enige dat een mens waarlijk kan genezen.