zelfhulpgroep

• vrouw47

Hallo, ik ben een vrouw met een sociale fobie. Ik heb ooit in een zelfhulpgroep gezeten en dat beviel prima. Na jaren is deze er uiteindelijk niet meer. Zou graag een nieuwe groep beginnen in Den Haag met sociaal fobische mensen. Wie heeft daar ook behoefte aan?

• MrsB

Heeft het na al die jaren zelfhulp niet geholpen om van de fobie af te komen ?

dat schiet dan niet echt op.

• vrouw47

Ik heb niet de illusie ooit van mijn fobie af te komen, dat gaat niet gebeuren! Maar erover praten met andere mensen die in dezelfde situatie zitten, dat is het doel. Elkaar steunen, erkenning en herkenning vinden, daar gaat het om.

Wie ben jij dan dat je daar een oordeel over hebt?

• azalaia

MrsB bedoelt hier helemaal niets mee…

Als jij naar een praatgoep gaat met lotgenoten, een soort van zelfhulp, dan lijkt het mij de bedoeling om uiteindelijk, door het praten erover, van je fobie verlost te raken althans dat lijkt mij wel de bedoeling.

Dat jij niet meer van jouw fobie kan afkomen kon MrsB toch niet weten?

azalaia

• vrouw47

Ik zoek nog steeds mensen voor een zelfhulpgroep!

• MrsB

Ik ben MrsB en ,gezien je beide reacties ,durf ik te veronderstellen dat je niet van je fobie afwilt.

• Michel

“Ik heb niet de illusie ooit van mijn fobie af te komen, dat gaat niet gebeuren!”

Stel je voor zeg….

Stel je voor dat je wel van je angst afkomt, dan pas heb je echt een probleem.

Je lijkt je fobie flink te koesteren…. En ermaar over praten en maar praten.

Nee dan kom je er nooit van los inderdaad.

En groei je dus nooit verder (in vrijheid)….

Ik had ook een sociale angstfobie.

Ik heb ontdekt dat liefde angst elimineert.

Nu heb ik geen reden meer om bang te zijn.

Ik vertrouw nu… en kies….en groei…. en leef…..