Moederdag

• Leo Alblas

Las deze mooie zin

Op Moederdag worden Nederlandse moeders in het zonnetje gezet, omdat ze altijd voor hun kinderen klaarstaan.

Prachtige zin, maar de werkelijkheid in Nederland kan ook andres zijn: Kinderen, die zich deze dag afvragen, waarom ze jarenlang door hun moeder geestelijk en lichamelijk zijn mishandeld, verwaarloosd en vertrapt.

• wanna

er zijn ook ‘moeders’die nooit moeder zullen worden,verdriet is overal.

• leo Alblas

Er zijn ook moeders, die nooit moeder hadden mogen worden, om het verdriet, dat ze hun kinderen aandoen.

• azalaia

Je moet voor elke (lullige) baan een diploma hebben behalve voor het ouderschap…

azalaia

• Michel

Kinderen zijn een geschenk van God.

Voed ze daarom ook op op de manier zoals Hij dat graag wil…

• azalaia

Nou, Hij schenkt niet aan iedereen hoor; niet altijd aan hen die juist heel graag kinderen willen.

HIJ is kennelijk op de verkeerde manier selectief…

azalaia

• wanna

inderdaad! als ik om me heen kijk is het zo oneerlijk verdeeld..voor zowel (verwaarloosde,miskende )kinderen zelf als kinderlozen die zulke fantastische ouders zouden zijn..er is teveel verdriet,oneerlijkheid en ellende om dat zo op het bord van de lieve heer te schuiven mijns inziens..

• Michel

Maar dat neemt toch niet weg dat onze Heer onvoorwaardelijk van ons blijft houden?

Ik ben zelf een verwaarloosd kind geweest en ben aan de rand van de dood geweest.

Dankzij Gods liefde ben ik er helemaal bovenop gekomen. Dat is er voor iedereen.

Voor de moeders die zelf teveel pijn in hun hart hebben, als voor de kinderen die daar de dupe van worden.

Ik bid dat zowel de moeder als het kind de weg naar de Liefde zullen vinden…

Daarom let ik niet zoveel op Moederdag en Vaderdag en Valentijnsdag.

Beter let ik op Hemelvaarsdag, Pinksteren, Kerst en vooral, bovenal Pasen…

• wanna

Jouw ding, jouw dagen..niet de mijne.

http://www.youtube.com/watch?v=6TgZJCh8l9Y

• Michel

Dat weet ik beste Wanna,

En ik ben ontzettend blij dat het mijn ding is geworden. Iemand die onvoorwaardelijk van mij houdt.

Ja, ik word daar gelukkig van!

Ben je zo beschadigd door de kerk ofzo?