Hallo allemaal,

Heb nogal een groot probleem, ik kan niet niet luisteren als iemand iets tegen mij verteld. Ik voel diegene inplaats van dat ik naar die gene luister.

Ik moet werkelijk moeite doen om naar iemand te luisteren, kan mijn concentratie er niet bij houden. En als ik luister raak ik helemaal gestrest. Ga verhalen door de war halen begrijp niet of diegene het nu heeft over zijn eigen leven heeft of dat diegene me ‘'ziet’' en me iets duidelijk wilt maken. Hierdoor zit ik constant op 2 gedachtes waar ik werkelijk gek van word.

Gevolg, Ik sluit me op in mijn huis, krijg haat naar mensen word bang van mensen want ik heb het gevoel dat ik iets uitstraal dat ik niet goed ik contact kom. Resultaat dat ik niet naar mensen toe ga omdat ik me alleen maar dom voel.

niet kan nadenken me geirriteerd ga voelen en zo snel mogelijk weg wil.

Zoek enorm veel aandacht begint al als ik de deur uitloop. en tegelijkertijd haat ik die aandacht. Voel me dan bekeken en raak ik geiriteerd. Maar heb geen idee hoe ik me anders op straat moet gedragen. Het is niet dat ik bewust opzoek ben naar die aandacht maar dat ik mensen voel hoever ze ook zijn het is dus net een rader die opzoek is naar mensen, en als die iemand gespot heeft. Dan kijk ik en voel me ellendig omdat ik me totaal niet vrij voel. Eigenlijk een bezetenen in die zin.

Ben erg bang om mijn gevoelens te laten zien, ik praat normaal wat redelijk ok lijkt. En zo manovreer ik me een beetje door de mensen heen. kan erg goed manipuleren in die zin.. Het is niet dat ik onwaarheden of leugens vertel word gewoon erg stil en bevind me op den duur niet meer in de aanwezigheid omdat ik geen idee heb wat ik moet doen. Mijn werkelijke stem van mijngevoel begeeft zich veel lager praat ik zwaarder. Maar die toon is zo overwelegend dat ik of boos lijk of dat er wel naar me geluisterd moet worden het idee van je wil opleggen naar anderen. Ik haat dat waardoor ik een stuk vrouwlijker door het leven ga maar diegene herken ik niet dus naar dat soort gesprekken wil ik ook niet luisteren.

Beetje een lang verhaal.

Ga hulp zoeken volgende week 1 x

Heeft iemand een oplossing voor die gevoeligheid zelfs als ik thuis zit heb ik het gevoel dat ik opstraat ben. Het lijkt zo dicht bij. En vind het dan moeilijk om mijn concentratie erbij te houden. Oftuwel heb geen leven.

Maar begrijp gewoon niet wat ik fout doe.

pS heb lang geblowd ben nu eindelijk gestopt ik begrijp dat daar een hele belangrijke oorzaak ligt. Maar mocht je reageren

plz heb het over de punten hierboven. Misschien dat iemand daar kan inkomen dat blowen slecht voor de geest is weet ik .

Wil zo graag gewoon normaal zijn klap altijd dicht.