Graag zou ik de mening van iemand willen horen over het volgende. De broer en schoonzus van mijn man zijn gebrouilleerd met de familie, o.a. ons; in een notedop komt het erop neer dat zij alles en iedereen volslagen negatief benaderen en er is van hun kant uit het eea voorgevallen. Ik heb een tijdje geleden een handreiking gedaan richting die broer dmv een brief en had verwacht dat hij naar aanleiding daarvan zou komen praten. In plaats daarvan kwam er een hele nare brief terug vol met leugens, verwijten en druipend van de negativiteit. Omdat - tot mijn totale verbijstering - veel aan mijn adres was gericht voelde ik me geroepen om een weerwoord te geven, schriftelijk. Het ziet er niet naar uit dat deze situatie nog goedkomt en daar heb ik me inmiddels na veel getob en stress bij kunnen neerleggen, ik heb het nagenoeg losgelaten. Mijn man staat er helemaal nuchter tegenover ‘het is nou eenmaal zo’. Maar, omdat we familie zijn zullen we elkaar op feesten enz toch weer tegenkomen. Ik zal me dan gedragen en ze gewoon een hand geven, maar verder niets. Nou zegt mijn man ‘o en ik zal dan ook nog wel een praatje met ze maken hoor’ waarmee hij bedoelt koetjes en kalfjes. Het idee alleen al dat hij dat zou doen maakt me boos, en verdrietig. Hij weet van alle beschuldigingen aan mijn adres en hoe zeer ik met het alles heb gezeten. Als hij dan tegenover broer en schoonzus zou gaan doen of er nooit wat is gebeurd, dan zou ik me verraden voelen, miskend. Er zou dan wat mij betreft ook impliciet de boodschap in zitten dat het allemaal wel is meegevallen wat er is gebeurd en gezegd. Terwijl ik het me allemaal zo enorm heb aangetrokken. En ik, niet mijn man! de handreiking destijds heb gedaan.
Wat vindt u hier van?