gevaarlijk rijgedrag en koppig

• Pauline

Vanmiddag op de snelweg werden we rechts ingehaald. Tuurlijk, dat mag niet. Wat doet mijn man? Die geeft plankgas en ik zie de auto voor ons steeds sneller op ons afkomen (alhoewel, omgekeerd). Hij weet dat ik dat haat, ik word er angstig van dus ik schreeuw dat hij moet ophouden. Toch blijft hij gas geven en ik zie de auto die ons rechts inhaalt al manoeuvreren om tussen ons en de auto voor ons te kruipen en dat alles met hele hoge snelheid. Hou op, hou op!! Het loopt allemaal goed af maar ik ben in alle staten en begin te vloeken.Sindsdien hebben we nauwelijks meer iets tegen elkaar gezegd.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Jaren geleden kregen we hierdoor een fikse aanrijding, in de stad en gelukkig alleen blikschade maar toch. Ik erger me hier wild aan en kan het ook niet uitstaan dat hij niet iets kan zeggen, het lijkt verd… alsof het mijn schuld is. Moet ik dan weer, net als altijd, degene zijn die weer wat normaals zegt?? Ik word er gek van en ook heel verdrietig. Het huilen stond me vanmiddag nader dan het lachen.

• azalaia

was dubbel aangeklikt

• azalaia

was dubbel aangeklikt

azalaia

• azalaia

Ik snap je helemaal en dit zou voor mij de reden zijn om niet meer bij hem in de auto te stappen. Jij voelt je knap angstig en terecht….em dit wil je niet en nooit meer zo voelen. Jij kiest nu voor je eigen gevoel en hij gaat maar alleen in die auto rijden.

Als er iets gebeurt met hem dan zit jij er in ieder geval niet in en volhouden wat er ook gebeurt.

Jouw man is een wegpiraat en levensgevaarlijk bezig en betrekt jou hierin zonder dat jij er iets over hebt te zeggen maar dat is nu afgelopen.

Ik hoop echt dat je mijn advies opvolgt en de aanhouder wint :)

Kom voor jezelf op, het is tenslotte toch jouw leven dat hij op het spel zet en het lijkt wel russische roulette…: je weet dat er iets kan gebeuren alleen niet wanneer….kom op zeg….!

azalaia

• sju

Ik zie dit als een vorm van geweld tegen jou. Ga relatietherapie doen en als hij dat niet wil, kun je beter helemaal stoppen met deze levensgevaarlijke man. Er zijn genoeg andere mannen die niet zo doen. Vrouwen zouden wat minder op ‘foute’ mannen moeten vallen.

• azalaia

Daar zeg je wat….(tu) :)

azalaia

• wanna

Ja, ik vind het ook link en zou maatregelen voor mezelf nemen,niet en ook standvastig nooit meerijden.

Als ie deze weg-agressie al niet onder controle heeft..ik vind het getuigen van onvolwassenheid en frustratie.

Je kan hem niet veranderen en als ie in de auto al niet luistert denk ik dat je m niet zo snel naar therapie mee krijgt maar dit is respectloos,onvolwassen en levensgevaarlijk.

• azalaia

Ik wil nog even zeggen dat die angst die jij voelt doodsangst is en dat moet je tijdens je leven helemaal niet voelen…

azalaia

• Pauline

We hebben er inmiddels uitgebreid over gesproken en hij beseft nu dat hij me met dit gedrag inderdaad doodsbang maakt. Hij heeft plechtig beloofd dat hij het niet meer zal doen. Het is verder een hele redelijke en vriendelijke man hoor. Jullie berichten hebben me wel een hart onder de riem gestoken aangezien hij nog steeds vond dat ‘er niets aan de hand was’ maar jullie hebben gelijk: zo'n angst zou je niet moeten voelen. Hij vond dat ik overdreef en overdreven had gereageerd door zo te schreeuwen maar is er nu van doordrongen dat ik echte angst voelde en wil me dat dan ook niet meer aandoen.

• wanna

Mooi! echt top en hopen dat hij zich eraan houdt,de scepticus in mij denkt ‘tot een ander m weer afsnijd of iets dergelijks..’ Maar dan is het voor jou meteen duidelijk. Fijn dat t kwartje toch is gevallen.