De herfst komt er weer aan...

• Herfstmens

Kennen jullie dat ook? De herfst komt er weer aan… ‘s ochtends vroeg de heerlijke kille vochtige lucht, soms dauw en mist… koude nachten en ’s avonds gezellig met een kop thee op de bank zitten?! Ik ben volgens mij een echt herfstmens, ik vind de periode van nu t/m oktober de mooiste tijd van het jaar.

• Cyclops

Ja echt heeeerlijk! De zomer was chill de herfst ook alleen de winter en vroege lente zijn deprimeren voor me.

• Michel

De winter met haar donkere avonden. De kachel brandt, een beestje op schoot. In m'n hobbykamer knutsel ik een bootje in elkaar.

Hand in hand met je geliefde zing je mee in de kerkbanken: “Ere zij God, in den hoge, in de mensen Zijn welbehagen”

Dat houdt mij warm in de winter.

Daarna volgt het wonder van de lente. De eerste knopjes, de sneeuwklokjes die uit de koude aarde omhoogschieten.

Een onzichtbare hand laat het groeien zoals het groeien moet. Geen mens die het snapt, maar Hij heeft in de mensen zijn welbehagen.

En dan, als deze voorzichtige fase voorbij is, barst het nieuwe leven los! Het is weer LENTE!!

En die herfst? Ik raapte gisteren verwonderd een blad op dat zoveel kleuren bruin, geel en oranje had….

Wonderlijk hoe de schepper dat toch doet….