Onbegrepen, niet geholpen en onwetende betweters.

• Cyclops

Ik weet niet meer wat ik moet doen in dit leven. Ik voel me klote en over geleverd aan deze mensen werktuig gebruik en wegwerp slaven maatschappij. Ik ben op ik ben net 24 en nu al helemaal O-P! Bij het GGZ wordt je niet geholpen omdat ze daar bang zijn voor een paranormaal persoon waarna ze je als schizo afschuiven en zonder hulp de deur wijzen. ECHTE K*T PSYCHOLOGEN DAAR waardeloos! Medicatie kun je zo krijgen de rest niet, ze nemen niet eens de moeite om met je te communiceren, ze hebben geen kennis over de nieuwe tijd, dude! en die komt er heel rap aan. overigens die werkt niet omdat het al grotere plannen met mij heeft en mensen (controlefreaks!) daar geen invloed op heeft dus ook geen ‘medicatie’.

Ik ben een hoogbegaafd persoon die niet past in deze maatschappij. Moeten ze je daarom bij het GGZ uitlachen? en vernederen? wacht maar over 10 jaar is de wereld heel anders, en zullen alle rationele botte betweters weg zijn, de mensheid evolueert!!! zeer zeker. Ik voel het in de ether het all en de aarde gaat naar de KLOTE!

• bert

Ook op dit prikbord word je kennelijk niet gehoord.

• Cyclops

O ja wel de wereld leest mee, all is all

• danja

hoi cyclops.

dat het bij de ggz arrogante betweters zijn (de “hulpverleners.”)was mij bekend.Deze mensen zijn beperkt in hun visie.Ik heb je gelezen cyclops.Vergeet nooit,dat jij een waardevolle persoon bent,wat ze bij de ggz ook zeggen!

Ik hoop ook dat er een kentering komt,dat het tij mag keren,want de huidige ggz maakt mensen alleen maar verder kapot.Er is veel machtsmisbruik en weinig betrokkenheid bij het welzijn van mensen.

Ben je in de mogelijkheid om een hulpverlener buiten de reguliere ggz (het machtsinstituut)te zoeken?

Probeer de zon op je huid te voelen en in het moment te leven.Probeer rust te vinden en ontspanning in de natuur.Het is verkeerd dat de ggz mensen uitlacht en vernederd,ik weet dat het gebeurd.Met integriteit heeft het niks meer te maken…Ik weet het..ze nemen bij het ggz geen tijd om te communiceren,en hun denken over communiceren is:wij bepalen,en de client volgt onze wijze…

cyclops,het leven heeft zin…je moet die zingeving zelf zoeken….Mjin ervarign met de ggz is ook;er alleen maar zieker gemaakt worden….laat dat niet gebeuren..laat je niet wijsmaken dat je er niet toe doet,als ze je steeds zo behandelen,ga je je ook steeds waardelozer en depressiever voelen..

.Was mijn ervaring ook..een voortdurende negatieve spiraal,moet je eens kijken,op wat voor wijze ze clienten(en zelfs partners van clienten) beschrijven bij de ggz,zo onrespectvol,zo volledig gekleurd door (Prakticsh altijd negatief gekleurde) interpretaties door ggz “personeel”. Het is een mallemolen van steeds terugkerende uitspraken,negatieve en onrespectvolle benaderingen etc…

zoek het niet bij de ggz cyclops…. Je bent 24 schrijf je,,nog jong…probeer het leven te pakken,ondanks al je moeilijkheden,want daarnaast moeten er toch ook MOGELIJKHEDEN voor je zijn..

sterkte en liefs van Danja.

• Frederik

Beste C,

Een jaar geleden heb ik via de ggz een groepsbehandeling gehad, voor 3 halve dagen in de week. Verdere ervaringen heb ik niet met de ggz, maar de groepstherapie was voor mij wel erg aangenaam. Helaas moest ik door omstandigheden thuis de therapie verlaten. Mijn nieuwe vestiging na wat rondgezworven te hebben in jeugdherbergen, was helaas te ver weg om die therapie voort te zetten.

Ik snap je onbegrip naar mensen in haar algemeen wel als je generaliseert, jezelf een stempel geeft om te benadrukken dat je anders bent. Hoogbegaafd, een 7de zintuig, maar in jou woorden voel ik dat je jezelf probeert te onderscheiden, een identiteit creert om afstand te nemen. Voor beide werelden is er voldoende animo en gelijkgezinde of je nu een intellectueel de melkweg in kaart brengt of “I see dead people” ziet. Google en fora zijn je beste vrienden!

Om geholpen te worden, dien je ook het vermogen te hebben naar jezelf te kunnen kijken. Afhankelijk zijn van meningen wel of niet professioneel moeten het fundament hebben naar je eigen oorsprong of basis van een probleem of problemen die jezelf begrijpbaar kunt omschrijven, zodat het voor andere allicht makkelijker kan zijn om enig inzicht te krijgen waarmee je het zo moeilijk hebt. Als je die deur gesloten houd en niemand laat toe treden in jou wereld dan kom je op een gegeven moment in een fase waar je ongelukkig bent, een fase die nu plaats heeft als ik je woorden lees.

Je bent pas 24, en het is echt niet erg dat je jezelf nog niet snapt, dat je opzoek bent naar iets wat je leuk vind. Ik ben 31 en heb het nog steeds niet gevonden, zie mijn blog (ik wil vluchten) hoe het kan lopen als je jezelf gaat opsluiten en geen hulp meer ervaart.

Sterkte en succes!

Groet,

Frederik

• Cyclops

Hallo,

Dank je voor je warme reactie, GGZ zijn koud en afstandelijk. Ze hebben geen goede kijk op het mensbeeld, je mist van alles. Ik vind me wel in een meer esoterische weg. Ze kijken bij het GGZ alleen naar de negatieve kanten en niet naar de huidige zieke maatschappij die het veroorzaakt, ik zie het positieve in mij wat voor een keerzijde zorgt. GGZ zijn slechts agenten van de maatschappij je moet het volgens hun strenge wetboekje doen, denk of doe je anders ben je al gauw ‘gestoord’ ok dat kan dat je dat zegt, maar zorg dan ook voor juiste benadering en hulp. Die kunnen ze niet aanbieden. wat doe je er ook aan, helemaal niks! Maar steeds meer mensen worden gevormd zo door de nieuwe tijd en straks zullen ze alleen nog maar overbevolkter worden omdat ze hun wetboekjes niet bijstellen en geen raakvlakken en hulp meer bieden aan de veranderende evoluerende mens en maatschappij. De nieuwe tijd komt eraan, heel erg rap. Kinderen worden opgevoed idealistisch en ‘rijk’ alles is mogelijk etc etc.. maar later zullen ze een hele grote klap te verwerken krijgen omdat de maatchappij die bescherming niet meer bied, ze leven met zijn allen op een rozewolk maar kijk eens hoe de wereld er echt bij hangt. blijf maar dromen. blijf je GGZ boekje maar hanteren het is over-de-datum-maar-het-kan-nog-net. ja. daar komen ze voorlopig nog mee weg, niet lang meer nogmaals.

• Cyclops

Dank je voor je reactie, inderdaad het is zo dat op internet mensen meer zichzelf durven te laten zien, dat is een heel groot voordeel waar ik dankbaar gebruik van maak. Ik heb me ook onbewust afgesloten voor GGZ omdat we toch niet op één lijn lagen, zij zijn als een oude fabriek. Snel diagnose zo zakelijk mogelijk houden pillen erin, kan wel snel, en wegschuiven. er is echt geen tijd. ook al verwacht je na 1,5 jaar wachtlijst dat je dat wel krijgt. Ze weten gewoon geen zinnige boe en bah te zeggen daar. Heel voorzichtig zijn ze, en bang. als het te moeilijk wordt duwen ze je maar weg. schuiven ze je door en af. Ik ben zo gefrustreerd en kwaad. Maar ik vind mijn weg online en in de ether. Toch kan ik het niet achter me laten en moet ik dit kwij op zo'n fora als deze. Praten doen ze niet en dat kunnen ze niet, daar worden ze ook niet voor opgeleid. Alleen wel hoe ze beleefd een gesprek moeten voeren en je afkunnen schuiven dat leren ze wel zo te zien. IEDEREEN IS BANG VOOR ELKAAR IN DEZE MAATSCHAPPIJ, ik zie ook nooit waar mensen nou voor staan wie zijn ze nou echt en wat doen ze nou ipv donkere schaduwen als schapen achternalopen in de maatschappij omdat ze hun foame voetstukje en hun luchtkasteeltje niet mogen verliezen, mensen zuigen elkaar uit en maken elkaar kapot, ze zitten er midden in en zien het niet eens. allemaal voor die ene grote baas die er met hun gedane moeite vandoorgaat en echt rijk wordt. (en ziek uiteindelijk, karma!) met hun veren pronkt. de rest, de onderdanen, moorden elkaar uit als ratten op elkaar. en leven in een waanwereld waar ze denken dat ze gelukkig in zijn.

• Cyclops

O, ja en moeder aarde stikt bijna, gaat kapot, want daar gaat het me om de mensheid is toch al jaren slecht. maar moeder aarde gaat snel opruiming houden hoor en met dingen komen waar de mens geen invloed meer op heeft. energiewetten doen hun werk en we zullen nooit zo slim worden als de natuur. we zijn gewoon te klein en te dom. nog even evolueren…

• Cyclops

Is er een reden dat zij alles zo zwartgallig en negatief interpreteren? en geen positieve dingen versterken/aankaarten, je zou het onderzoek eens moeten lezen!! Het is echt wel om te lachen, ik denk dat het robots zijn, ze hebben wel een dik salaris ook nog voor hun minimale inspanning, vreemd!

• sandraloes

hallo cyclops.

Dat heb ik nou ook wel eens gedacht dat personeel bij de ggz uit robotten bestond…Naarstig gezocht naar het sleuteltje op de rug…mij viel de zwartgalligheid en alles negatief interpreteren over je ook op…

niet bepaald een versterkende omgeving nee.Meer afbrekend dan opbouwend…

werd er ook niet beter van.Maar er zijn meer plekken voor hulp hoor….

en je bent inderdaad nog jong….Probeer hulp/mensen/dingen te zoeken die je versterken,je kracht vergroten ipv je te laten afzeiken door het ggz….

Sterkte,Sandra.