Waarom vraag je zoveel hulp van die betweters en maak je je zo afhankelijk van deze maatschappij als hoogbegaafde?
Wees zelfredzaam en onafhankelijk.
Je hoeft ook helemaal geen BEA te heten voor wat meer zelfredzaamheid.
Je klink ongelofelijk opstandig en boos,niet echt een emotie dat openstaan voor hulp.
Hulp waar je zelf een groot aandeel in hebt,zeker als het gaat om welke hulp en van wie.
Het helpt je niet om te kafferen over hoe k#t alles is,de ggz,de maatschappij dat helpt JOU niet.
Ga na bij jezelf waar je wel bij kan,wat je vooruit helpt en geef dat niet uit handen.
Bij een ander neerleggen en vervolgens balen over hoe beroerd alles gaat,HELPT jou niet,als mens, of supermens.
Misschien is het wel druiven plukken in frankrijk om tot jezelf te komen of bij die tante op de boerderij je handen uit de mouwen te steken.Hard lichamelijk werk kan je kop ook leeg maken en alles op een rijtje zetten.
Je klinkt zo pissig op alles en iedereen want zij moeten je helpen en niet op de manier hoe ze nu doen,maar anders.
Zoek zelf dat ‘anders’ het gaat om jou.
Had ik maar wat geld om er even tussenuit te gaan maar ik heb ook al twee zomers niet op vakantie gekund dat is ookal zo beroerd.. ach ja ik moet niet zoveel klagen maar het is zo moeilijk om altijd maar positief te blijven als niets lukt ik ben een van de 150.000 jongeren die werkeloos is weetje, een echte k#@! start na je studie, maar weer een andere studie beginnen dan? Ik heb echt niks ik heb niet eens een dubbeltje om om te draaien. Het is benauwd. Ze proberen vanalles niet bij het GGZ maar vanuit andere projecten maar niets helpt echt, zal er nog een dag komen dat alles omkeert zal ik OOIT in deze wereld een plek krijgen als ik me nu al nergens thuis voel/hoor.
Groet C
Tja.Volgens mij wil je je gelijk. Dan sta je niet open voor hulp.
Altijd positief blijven is niet te doen nee, leren omgaan met frustratie en teleurstelling handiger.
Ware emotie is niks mis mee, als er mee om weet te gaan.
De buitenwereld zit niet te wachten op jouw emoties als t niet gepast is.
(ik bedoel kwaad worden op degene die je hulp bied of janken bij een sollicitatiegesprek)
weten wanneer wel en wanneer niet je emoties te uitten,misschien is dat dan wel bigass,maar wel effectief.
Lees eens terug, werkelijk ál je problemen liggen buiten jezelf,geld,werk,ggz.
Iedereen moet het voor jou makkelijker maken.
Handen uit de mouwen en zelf doen wat wel kan. (vrijwilligerswerk,staat ook goed op je cv.)
Maak er je baan van om werk te zoeken. van 9 tot 5,zoeken,bellen, schrijven.
Motiveer jezelf zodat een ander bereid is je een kans te geven.
Eerlijk is eerlijk, ik ken je niet maar bij het lezen van deze stukjes zou ik je niet aannemen.
Je zal altijd wel iets vinden waardoor iets niet gaat in je leven.
Het klinkt mij een beetje als een ‘iedereen is tegen mij’-slachtofferrol.
Als je zelf al vanalles doet om je leven te beteren,dan zijn anderen ook bereid je te helpen.
Ja is zo (alsof ik dat niet weet) ach ja deze uiting was even in een opwelling, als ik door Utrecht mijn woonplaats fiets dan zoek ik naar vacatures overal ik ben er dag en nacht mee bezig ook op internet altijd bezig geweest ermee ook in het verleden ik was op een punt gekomen dat ik gewoon niet meer kon. Als alles altijd maar tegenzit en iedereen je alsmaar gebruikt, opeet en weer uitspuugd raken de meeste mensen gedemotiveerd. Ik ken dit woord pas sinds kort. Wat mij betreft mag dit onderwerp gesloten worden en zelfs weggekieperd het was even een opwelling en een actie uit machteloosheid. Als je in mijn schoenen stond zou je allang ingestort zijn dus oordeel aub niet. Ik ben een goed persoon. Ik heb diepe respect voor mezelf, alles wat ik voor dit leven heb gedaan al op deze leeftijd met die kracht. Ik ben niet de krachtigste maar voor mijn krachten ik ben zeker over mijn eigen grenzen gegaan. Dit is mijn moment van bezinning, ik voel me veel positiever. nu. bedankt voor de aandacht en pogingen tot redden. mijn hooghartige buiging,
Cyclops
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?