Persoonlijke ruimte Tips gezocht

• marina

Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar eigen cirkel (persoonlijke ruimte)

Nou is die van mij erg groot, maar het valt me steeds meer op dat er een mensen deze ruimte niet herkennen of niet willen erkennen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mensen dit wel oppikken, zodat ik niet elke keer een aantal meters naar achter hoef te stappen/toe te laten in mijn zone.

Ik merk ook dat mensen die ik wel zou willen toelaten hierdoor eigenlijk automatisch buiten de “zone” zet, en dit doortrek jegens mijn gedrag naar mensen gelijk in defense.

Graag zou ik hiervan afwillen, en zoek dan ook tips/tricks.

Marina

• wanna

haptonomie is aan te raden en sowieso een goeie wekelijkse massage of iets dergelijks.

Ontwikkel je tastzin en leer te ontspannen van mensen in ‘jouw zone’ (proprioceptie=weten waar je lijf zich bevindt).

Aanraking is héél goed voor je gezondheid,zowel fysiek als mentaal.

Waarschijnlijk moet je er niet aan denken maar echt,een goede haptonoom begeleid je stapje voor stapje om te ontspannen en beter grip en gevoel te ontwikkelen voor deze zone.

“Als je met een pollepel door een pan melk roert,voel je de bodem..de pollepel is een verlengde van je tastzin geworden.”

Zei mijn haptonoom ooit,waarmee het voor mij duidelijker en minder zweverig werd.

• Cyclops

Gewoon direct zeggen dat je overgevoelig bent en graag op jezelf bent, kan toch hebben ze maar te accepteren.

• Cyclops

Je kan naar mensen uitstralen dat ze welkom zijn gewoon door in telepathie te zeggen jij wel en jij niet, ze ‘horen’ het hoor, mensen piken alles op! Succes.

• Michel

Beste Marina,

Heb je het ze wel eens verteld?

Mensen herkennen jouw “ruimte” echt niet hoor. Ze zijn veel te druk met hun eigen “ruimte”.

En die cirkel? Die zit toch slechts in jouw hoofd?

Verwacht jij soms dat mensen jouw gedachten kunnen lezen en zich dan volledig automatisch aanpassen aan wat jij wil?

Mensen pikken het heel makkelijk op: STEL JE GRENS!

Ofwel: communiceer met je medemens.

En by the way: niet iedereen hoeft jou aardig te vinden he? En andersom ook niet.

(vaak ben je hier zo druk mee bezig, dat je niet eens denkt aan de mogelijkheid om een grens voor jezelf te stellen)

Ik herken het maar al te goed.

• Mark

Hallo Marina,

Via dit medium kom ik zomaar je persoonlijke ruimte instappen.

Persoonlijke ruimte is een slecht gedefinieerd begrip zoals je al gemerkt hebt. We hebben een sociale ruimte (ongeveer armlengte) en persoonlijke ruimte ( tot waar je aura ophoud +/- 1,8 meter om je heen). De sociale ruimte is een ongeschreven afspraak en persoonlijke ruimte hebben veel mensen al helemaal niet door.

Er zijn verschillende methodes om je persoonlijke ruimte te beschermen. Versterken van je auragrens is er 1 maar ook je aura intrekken is een optie. Meer gegrond en in je eigen centrum zijn is ook belangrijk want dan ondervind je geen hinder van de energie van anderen en blijft er minder hinderlijke energie plakken.

Je kunt de hinderlijke energie weg laten halen en dan merk je het verschil en houdt je zelf meer energie over.

Open staan voor anderen is niet hetzelfde als kom maar binnen en laat je oude bagger maar aan mij plakken.

Hopenlijk heb je er wat aan.

Mark

• Mark

(eerder verkeerd gepost)

Hallo Marina,

Via dit medium kom ik zomaar je persoonlijke ruimte instappen.

Persoonlijke ruimte is een slecht gedefinieerd begrip zoals je al gemerkt hebt. We hebben een sociale ruimte (ongeveer armlengte) en persoonlijke ruimte ( tot waar je aura ophoud +/- 1,8 meter om je heen). De sociale ruimte is een ongeschreven afspraak en persoonlijke ruimte hebben veel mensen al helemaal niet door.

Er zijn verschillende methodes om je persoonlijke ruimte te beschermen. Versterken van je auragrens is er 1 maar ook je aura intrekken is een optie. Meer gegrond en in je eigen centrum zijn is ook belangrijk want dan ondervind je geen hinder van de energie van anderen en blijft er minder hinderlijke energie plakken.

Je kunt de hinderlijke energie weg laten halen en dan merk je het verschil en houdt je zelf meer energie over.

Open staan voor anderen is niet hetzelfde als kom maar binnen en laat je oude bagger maar aan mij plakken.

Hopenlijk heb je er wat aan.

Mark