Psychologisch pesten

• xxvliegjexx

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem..

Onze buurvrouw gooit al jaren meidoorntakken ( met flinke stekels) bij ons in de tuin. Heb mij al meerdere malen geprikt tot bloedens toe. Onze hond loopt ook in de tuin en moet dus elke dag alert zijn en de takken weghalen. Buurtbemiddeling heeft niet geholpen, want ze ontkent het. Nu steekt ze ze ook door de schutting heen.. dan verwacht ze waarschijnlijk dat ik ze er weer uit haal.. en begint ze telkens opnieuw..

Vandaag lag er iets “ nieuws” in de tuin nl. een “ eikel” . geen enkele Eik in de nabije omgeving te zien hoor! . dus weer een nieuw spelletje..

Had mij er bij neergelegd, maar betrap mijzelf erop dat ik hier heel woest over kan maken. Heb hoge bloeddruk en fok mij hierdoor best op. Wil er boven staan, maar dat lukt niet altijd omdat het dagelijks gebeurt. Andere buren hierover verteld met bewijs, maar die vinden het vreemd dat een oude vrouw dat doet. ( want dat doen oudere mensen immers toch niet?) Ze deed het ook bij haar andere buurvrouw, maar die is inmiddels verhuisd. Daar draaide ze elk weekend de tuinslang om naar de andere kant ( hoe ziek moet je dan zijn)? ( zij kreeg ook al geen begrip van buren)

Weet dat ze in het verleden door haar man is verlaten die er met een jongere vrouw van door ging. Misschien is haar frustratie dat ik gelukkig ben, al 24 jaar getrouwd en 3 kinderen heb?? Zij woont samen met een vriend van 70 en zij is ook van die leeftijd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken want ik word er inmiddels helemaal kriegel van. Weet dat wraak niet goed is.. ( heb vandaag een hand vol konijnenkeutels in hun tuin gegooid, maar luchtte wel op..

• Cyclops

Hmm kinderachtig spelletje wellicht is er psychisch iets niet in orde inderdaad en heeft ze gebrek aan sociaal contact en weet ze niet hoe ze contacten aan kan knopen. dus vraagt ze aandacht op deze manier, reageer er niet op want negatieve aandacht is ook aandacht. de takjes weghalen is voor haar een respons en contact. bel eens aan en vraag hoe het met haar is ipv keutels terug gooien.