geaardheid

• Patrick

Goedeavond,

Beste prikborders, ben hier niet zomaar beland.

Ik ben nogal in conflict met mezelf vanwege mijn geaardheid. Misschien

wel bekent bij iemand. Ik heb nog op het homo prikbord gekeken maar daar was

een hele inlog code voor nodig.

Het probleem is als volgt ik weet niet waar ik mijn liefde moet vinden..

Voor mezelf is het duidelijk dat ik op vrouwen val. Heb geen behoefte aan sex met

een man en ook niet ideeen erover of stiekeme fantasien.

Maar deze heb ik ook niet over vrouwen? Omdat ik kennelijk ergens het idee heb

dat ik me enkel profileer als een sexmaniak en eigenlijk ook niet het gevoel heb

dat ik goed voor hen ben. Dat ze met een andere jongen beter af zijn.

Het probleem is dat alles wat ik doe hiermee gestoord wordt. Wat ik zeg hoe ik loop

noem maar op. Ben dan ook eerlijk wel een beetje bang voor vrouwen op dit gebied

dat wanneer ik ze aanspreek met een lading van ik vind je leuk of wil je met me uit,

dat ze me uitlachen.. van ben je wel goed je bent homo.. Het voelt als een mes die in mijn hart wordt

gestoken. En dat laat me zo eenzaam voelen zo overbodig.

Ik weet dan ook niet wat een vrouw precies wilt. En dat maakt me dan onzeker als man hoor je

er toch voor je meisje te zijn haar gelukkig maken genieten van de momenten maar ik blijf me

afvragen of ik de dingen wel goed doe, waardoor het juist onprettiger wordt.

Iemand enig idee hoe deze strijd te sussen dat mijn hoofd weer gewoon strait denkt.

Want dat is al een aanwijzing voor me dat een vrouw me niet verdiend..

Zal anders mentaal erg zwak zijn nu ik het zo nalees. Iemand enig idee ???

wel goed doe.

• claudia

Hoe kijk je nu naar jezelf? en vind je dat positief? Op wie je ook valt en wat ook je geaardheid is, het is van belang wat je van jezelf vindt. Wat me ook opvalt is dat je jezelf genadeloos veroordeelt over hoe je je voelt m.b.t. je seksualiteit. Wat mij betreft, mag het zijn zoals het is en zo is het goed. Zoek hulp voor jezelf en wees lief voor jezelf.

groet,

Claudia

• michel

Dag Patrick,

Ik herken wel een aantal facetten uit je verhaal.

Ik denk dat je twee dingen uit elkaar moet halen.

Jouw geaardheid, dat heeft alles te maken met de identificatie met jouw vader.

Ik vermoed dat hierin een scheefgroei is ontstaan. Je moet voor jezelf maar uitmaken of dat klopt.

Vanuit een gezonde identificatie met je vader ontstaat de gezonde aantrekkingskracht voor het andere geslacht.

Dit is ook liefde, maar gaat gepaard met de seksuele drift, die heel gezond en normaal is!

Ik haal een paar dingen uit je verhaal:

Je twijfelt of je op mannen valt.

Je vind dat je fantasieen moet hebben over seks met vrouwen.

Je bent bang dat “men” je als homofiel of vrouwelijk zal zien.

Seks is fout.

Dit zijn aspecten die een direct verband hebben met een slechte relatie met je vader.

Er is altijd een oplossing, maar je zult hierover moeten praten met een gezonde man, die jij vertrouwt.

Dan kun je alsnog ervaren hoe het is om bevestigd te worden. En vanhieruit kan je normale seksualiteit gaan ontwikkelen.

Ik vermoed dat deze nu onderdrukt wordt als het ware.

Als je meer kwijt wilt, vragen hebt, stel ze maar.

Vr groet,

Michel

• Bartt

“Vanuit een gezonde identificatie met je vader ontstaat de gezonde aantrekkingskracht voor het andere geslacht. ”

Heb je dat zelf uitgedacht Michel ?

• michel

Ik denk geen dingen uit Bartt.

Ik probeer een reactie te geven vanuit mijn eigen ervaring.

• Bartt

Impliceert jouw eigen ervaring dan dat je ,bij gemis van een vader, geen gezonde aantrekkingskracht voor het andere geslacht kunt ontwikkelen ?

Of dat homo,s geen gezonde identifacie hebben met hun vader ?

• wanna

ok, om een vaderrelatie erbij te halen kan misschien voor sommigen interessant zijn maar daar is patrick niet concreet mee geholpen nu denk ik.

Ik vind je erg streng voor jezelf en je legt allerlei situaties al zo uiteen dat het benaderen van een ander een expeditie lijkt.

Misschien kan je eerst de druk van de ketel halen door nergens vanuit te gaan. Niet alvast invullen wat er zou moeten gaan gebeuren of wat je zou willen.

Als je eerst zélf lekker in je vel zit, niet persé hoeft en gewoon gezellig een babbeltje maakt ben je voor een ander véél leuker!

Je bent vooral bezig naar hoe je denk dat je over zou moeten komen, je geaardheid komt vanzelf wel naar boven. De kriebels in je buik vertellen je wel op wie je valt.

Het enige advies wat ik je als leek zou willen geven is relax. Moet niet zoveel van je zelf.

Ga je bezig houden met activiteiten die je plezier geven, wordt actief in een sport,hobby of studie.

Ontdek eerst dat je zelf een prettig mens bent en accepteer dat je niet hoeft te voldoen aan al die ‘wetten’ die jij in je hoofd hebt van hoe je denkt dat het hoort.

Een leuk mens komt leuke mensen tegen, onspan en ga het eerst voor jezelf leuk maken in dit leven.

Een sexleven,een relatie uitvissen wie of wat je bent komt dan vanzelf,echt.

• Michel

Ik wacht liever de reactie van Patrick af ipv met jou in discussie te gaan over mijn reactie op het probleem van Patrick.

• Patrick

Zo vanuit die invalshek heb ik het nog niet bekeken,

Hmm ja wat is een goede relatie met je vader, kan niet echt goed met hem praten dat is wel waar

maar ik zie hem nogal als een teruggetrokken man, daarmee bedoel ik niet dat ik niet

met hem praten kan hij is lief en vertrouw hem ook wel. Maar ik begin me nogal te ergeren

het gaat me te traag wat niet wilt zeggen dat hij geen gelijk heeft. Zal nogal wel radicaal wezen dat ik hem meer

van een oudere generatie zie.

Ik zal er nog wel verder op reageren zal het eens bezinken en aankaarten

Bedankt alvast.

• Michel

Dag Patrick,

Hopelijk kom je er voor jezelf uit.

Ik weet uit ervaring hoe ontzettend lastig dit soort vragen kunnen zijn.

Maar ik weet ook dat je eruit kunt komen, en dat je als man rust kan vinden in een fijne relatie met een vrouw.

Als je behoefte hebt om wat meer te schrijven/vragen te stellen, dan mag je ook persoonlijk mailen.

Laat maar weten, dan geef ik m'n mailadres.

Sterkte.