Cees Vermeren ggz assen

• danja

en die Ceees Vermeren,van ggz assen,die heeft de jasbuus ook niet vol respect.

bijna vier maand geleden nu,meld ik schade aan hem ,opgelopen door ggz assen.hij sommert mij dat ik dat niet telefonisch kan doen,maar netjes een brief moet schrijven.Vervolgens neemt meneer drie en een halve maand geen telefoon aan,belt niet terug.toen hij die brief ruim een week binnen had,en al dagen de telefoon niet opname,ben ik naar zijn kamer gefietst,het leek me stug dat die man daar nooit was…

hij zat daar gewoon achter zijn pc.Nam gewoon geen telefoon op.hij had die brief een week…ging over een kapottte armband,meneer Cees Vermeren zegt me met een betuttelend toontje dat ik niet ongeduldig moet zijn..“ik heb die brief pas een week..”nu heeft ie die brief bijna vier maand.Of waarschijnlijk heeft ie hem allang niet meer,maar ligt die in het ronde archief.Die meneer Vermeren van ggz assen heeft de integrieit ook niet in zijn jaszak zitten.bijna vier maad later,vier onbereikbare maande,zonder maar 1 reactie van zijn kant.Wel heeft hij me op die bewuste middag totaal overstuur gemaaakt met rare vage verhalen.Zeer integer allemaal ggz assen.Zeer respectgvol allemaal meneer Cees Vermeren!

• Mike

Gelukkig zijn er nog meer hulpverleningsinstanties,

waar je wel menselijk en respectvol wordt behandeld.

Vergeet niet zelf je verantwoording te nemen….

• danja

Ja hoi mike.

Dank.ja goede hulp nu.wel moe.stem zwerm erg.

Groet danja.

• danja

mm.ben je trouwens een hulpverlener Mike of bouw je ze na?

Dat laatste zinnetje is namelijk een enorm cliche “vakjargon”,dat zijn aan aantal standaard zinnetjes die als een repeat uit die robotten komen rollen,of het nou ergens op slaat of niet….die komen er te pas en onpas uit,ook als het helemaal niet toepasselijk is.

Het meeste op repeat-staande zinnetje dat ik gehoord heb van ze is;jammer dat je het zo beleefd hebt.

Er is bij de ggz zelden sprake van introspectie of menselijkheid en betrokkenheid.en ja,gelukkig heb ik nu een goede hulpverlener die dat wel heeft…maar ik heb nog heel wat trauma opgelopen bij de ggz te verwerken.

Groetjes Danja.

• Mike

Dag Danja,

Wat fijn dat je zegt dat je nu wel goede hulp hebt gevonden.

Nee ik ben zeker geen hulpverlener. Slechts iemand die door schade en schande wat wijzer

geworden denkt te zijn… Nabouwen? Wat bedoel je daar mee?

En over de “cliche's” zoals je dat noemt: tja, sommige dingen zijn nu eenmaal waar als een koe he.

Ik denk dat ze daarom zo vaak genoemd worden.

Daarom zei ik ook (als nadenkertje voor jou): vergeet niet je eigen verantwoording te nemen.

Want dan ga je zelf nadenken wat goed voor jou is, en wat jij nodig hebt. En dan ga je zelf op zoek

naar hulp die wel voor jou geschikt is. Zo voorkom je dat de schade alleen maar erger wordt.

Bij de volgende hulpverlener moet je dan eerst de schade van zijn collega gaan opruimen.

Opgepast dus in hulpverlenersland…. Ik had ook ooit een psycho-loog. Waarschijnlijk liegt hij nog steeds.

Weet je wat ik me afvraag? Wat is echte hulp? Wanneer heb jij het gevoel dat je ECHT geholpen wordt?

Dat zou ik wel eens willen weten.

Sterkte voor jou!

• danja

hoi mike.

sorry dat ik het woord nabouwen gebruikte.Ik heb veel schade opgelopen door de ggz,en daar zit nog een hoop ge-irriteerdheid bij..Het eeuwig terugkerende vak-jargon,waardoor verdieping van een gesprek al niet meer mogelijk lijkt,en alles steeds hetzelfde is,en het eeuwige stempeltjes drukken van de ggz,ook waar niet gepast,zijn de kleinere trauma's.De grotere trauma's gaan nog een stuk verder.

De zin die jij zei is nog niet vaak tegen me gezegd,maar ik weet van mensen die r mee doodgegooid zijn,en sommigen zijn nu ook letterlijk dood.eigen verantwoordelijkheid..pfff Heb wel eens gehad dat ik een avond tevoren had aangegeven suicidaal te zijn,ging erg ver,en de hulpverlener die ik toen had,vroeg de volgende ochtend niet eens even hoe het met me was.Dat voelt dan erg onbetrokken,en ik voelde me daar nog rotter door…nog meer depressie..

toen ik dat tegen hem zei;zei hij:“ja,dat doen wij niet,het is je eigen verantwoordelijkheid om er weer over te beginnen”

en dan komen we erop,wat ik zo fijn vind aan mijn huidige hupverlener(s),want ik heb er twee;die komen wel echt betrokken over,en snappen ook,dat menselijkheid en betrokkenheid belangrijk is…

Ik ben in mijn jeugd op allerlei mogelijke manieren mishandeld,en het ggz..leek wel een herhaling van de affectieve verwaarlozing..en dat niet alleen..ook lichamelijke en geestelijke mishandeling heb ik daar meegemaakt.

Met als gevolg steeds zieker raken.Als ik eerder had geweten dat er ook hulpverlening buiten de ggz vergoed werd,dan had ik dat eerder gedaan..

Maar ik wist het gewoonweg niet,dat er nog andere mogelijkheden waren dan het ggz.Ik wil graag beter worden,en dat gaat niet lukken bij de ggz,integendeel..

ik stuur dit eerst even op,want zonet was mijn tekst weg…

respectgroet danja

• danja

hoi mike.

en mijn huidige hulpverleners mogen inderdaad eerst gaan puinruimen,de puinhopen door de ggz.Daar zal wel tijd in gaan zitten..

De hulpverleners die ik nu heb,zijn veel meer clientgericht,zien mij allereerst als mens,bij het ggz werd het stempeltjes geven mij op een gegeven moment echt te bont,ze oordelen contstant,en overwegend negatief,gaven stempeltjes die nergens op sloegen,maar gaan daar vervolgens dan wel naar handelen…

Respect voor mijn gevoelens en ervaringen was er niet.Mijn gevoelens werder ontkend,en hun oordeel van hoe ik mij volgens hun voelde,kwam daarvoor in de plaats..

Dat je net als ieder ander mens ook reageerd vanuit ervaringen,en bv reageerd op het feit dat je bang bent voor iemand omdat die eerder macht tegen jou misbruikt heeft..dat zien ze helemaal niet in…

Nee,ze geven er meteen een ziek stempeltje aan,wat helemaal niet klopt,en dan ligt alles weer aan jou…

Net als vroeger thuis eigenlijk,ook daar werd me wijsgemaakt dat alles wat maar niet goed was en fout ging,mijn schuld was,zo klein als ik was…

Dat ging zo ver,dat ik als puber op een gegeven moment dacht,dat als er een aardbeving India was,dat dat mijn schuld was….

bij die ene hulpverlener,kwam ik ook al toen ik nog bij de ggz was…zij ontkracht ook bepaalde stempeltjes die ze bij de ggz op me zetten,vooral de laatste keer daar weer…

Het lijkt wel of ze helemaal niet meer kunnen nadenken bij de ggz.

Ik moet alleen bij deze ene hulpverlener een heel groot deel zelf betalen,vandaar dat het niet zo frequent kan.Maar ik ben liever wat meer geld kwijt,dan bij de ggz blijven lopen en steeds gehertraumatiseerd worden…

dus jij hebt ook een psycholoog gehad die loog,pff,ik vind het maar moeilijk.bij mij is dat gebeurd na het indienen van een klacht,twee verpleegkundigen en een psychiater hebben toen gelogen,en op die manier hebben ze een gedeelte van een klacht ongegrond gekregen,niet alles gelukkig..

Maar dit doet zoveel met je wereldbeeld,tenminste bij mij,als hulpverleners zo iets vreselijks kunne doen,en zo kunnen liegen…wie moet je dan nog vertrouwen?Ik voel nog weer een ontzettend angstgevoel als ik eraan denk…

Ik heb daar een hele truamatische ervaring gehad,plus het feit dat zij dus pertinent hebben gelogen…en dat hulpverlners dat kunnen doen,doet verschrikkelijk pijn.

Had jij ook moeite om weer een niwue hulpverlener te vertrouwen?Heb je nog hulp? groetjes Danja.

• danja

ik had ook niet meteen moeten aangeven dat ik een klacht ging indienen,want daar hebben ze flink misbruik van gemaakt….

mij zien ze niet meer terug in dat psychiatrische ggz circuit,wat kunnen ze daar een hoop kapot maken.

en het is gewoon jammer van mijn tijd,dat ik er nu weer een trauma bij te verwerken heb,ik voel wel dat dit veel tijd gaat kosten,ben geen robot..

Maar goed,we proberen weer op te bouwen,via het ggz werd alleen maar afgebroken…..

heb jij enig idee,hoe het komt,dat er zoveel verschil zit in de ggz zorg en de vrijgevestigde zorg?Of tref ik het nu gewoon eens goed?

Hoeven ggz instellingen voor hun gevoel niet hun best te doen,omdat ze toch hun geld wel krijgen en weinig verantwoording hoeven af te leggen?

komt dit mede doordat dit soort instituten zo groot zijn?Valt me al op,dat ook een huisarts of maatschappelijk werk je zo anders,zoveel menselijker benaderen,waarom kan dat bij de ggz dan niet?

volgens mij komt dat ook doordat betrokkenheid daar wel een crime lijkt te zijn,en ze verschrikkelijk doorgeschoten zijn in het stempeltjes geven/oordelen…

Het blijft me steken,ook omdat ik weet,dat ik er nu wel weg ben,maar dat de psychiatrie slachtoffers zal blijven maken.

liefs en groet Danja

• Mike

Dag Danja,

Ik weet niet waarom het verschil zo groot is tussen ggz en andere hulpverleners.

Ik denk wel dat het scheelt dat het ggz een groot lichaam is. Echt een bedrijf dus.

Terwijl kleine hulpverleners vaak eenmansbedrijfjes zijn of stichtingen. Die zijn veel kleiner en hebben dus meer aandacht voor de persoon. Het kan ook zijn dat jij het gewoon heel slecht getroffen hebt.

Ik heb ook een aantal malen in mijn leventje een periode van hulp gehad maar nooit bij het ggz.

De hulp was eigenlijk altijd goed. Telkens anders, maar ik ben wel vooruit gekomen denk ik.

Ik hoop dat je er voor jezelf uit zult komen, met rust en kracht.

Heel veel sterkte.

Mike

• danja

hoi mike.

Bedankt..!tja,ik weet nu heel goed waar ik NIET moet zijn.Het heeft me behoorlijk gebroken.Nu verder met diegenen die wel respectvol zijn,en naar me luisteren,daar waar ik verder mee kom.

Erg depressief ben ik nog wel..

De desbetreffende meneer is nog steeds in vergadering;-(….die blijft de rest van zn leven in vergadering denk ik….:-0

en ik ga die jokkende,machtsmisbruikende mensen laten zitten waar ze zitten zoals ook jij jouw jokkende psycholoog achter je hebt gelaten…

Ik hoop dat ik het op den duur een beetje verwerken kan….want machtsmisbruik in de hulpverlening meemaken geeft een enorme knauw….

alle goeds ook voor jou mike…

liefs Danja.