hoi mike.
en mijn huidige hulpverleners mogen inderdaad eerst gaan puinruimen,de puinhopen door de ggz.Daar zal wel tijd in gaan zitten..
De hulpverleners die ik nu heb,zijn veel meer clientgericht,zien mij allereerst als mens,bij het ggz werd het stempeltjes geven mij op een gegeven moment echt te bont,ze oordelen contstant,en overwegend negatief,gaven stempeltjes die nergens op sloegen,maar gaan daar vervolgens dan wel naar handelen…
Respect voor mijn gevoelens en ervaringen was er niet.Mijn gevoelens werder ontkend,en hun oordeel van hoe ik mij volgens hun voelde,kwam daarvoor in de plaats..
Dat je net als ieder ander mens ook reageerd vanuit ervaringen,en bv reageerd op het feit dat je bang bent voor iemand omdat die eerder macht tegen jou misbruikt heeft..dat zien ze helemaal niet in…
Nee,ze geven er meteen een ziek stempeltje aan,wat helemaal niet klopt,en dan ligt alles weer aan jou…
Net als vroeger thuis eigenlijk,ook daar werd me wijsgemaakt dat alles wat maar niet goed was en fout ging,mijn schuld was,zo klein als ik was…
Dat ging zo ver,dat ik als puber op een gegeven moment dacht,dat als er een aardbeving India was,dat dat mijn schuld was….
bij die ene hulpverlener,kwam ik ook al toen ik nog bij de ggz was…zij ontkracht ook bepaalde stempeltjes die ze bij de ggz op me zetten,vooral de laatste keer daar weer…
Het lijkt wel of ze helemaal niet meer kunnen nadenken bij de ggz.
Ik moet alleen bij deze ene hulpverlener een heel groot deel zelf betalen,vandaar dat het niet zo frequent kan.Maar ik ben liever wat meer geld kwijt,dan bij de ggz blijven lopen en steeds gehertraumatiseerd worden…
dus jij hebt ook een psycholoog gehad die loog,pff,ik vind het maar moeilijk.bij mij is dat gebeurd na het indienen van een klacht,twee verpleegkundigen en een psychiater hebben toen gelogen,en op die manier hebben ze een gedeelte van een klacht ongegrond gekregen,niet alles gelukkig..
Maar dit doet zoveel met je wereldbeeld,tenminste bij mij,als hulpverleners zo iets vreselijks kunne doen,en zo kunnen liegen…wie moet je dan nog vertrouwen?Ik voel nog weer een ontzettend angstgevoel als ik eraan denk…
Ik heb daar een hele truamatische ervaring gehad,plus het feit dat zij dus pertinent hebben gelogen…en dat hulpverlners dat kunnen doen,doet verschrikkelijk pijn.
Had jij ook moeite om weer een niwue hulpverlener te vertrouwen?Heb je nog hulp? groetjes Danja.