moederfiguur

• deborah

mijn medewerkers noemen me heel vaak: moederfiguur……Ik snap eigenlijk niet goed wat ze ermee bedoelen.Ik ben een zelfstandige en onafhankelijke vrouw die heeft geknokt om te komen waar ik sta Ik ben dus nou niet bepaald een traditionele vrouw…Ik doorleef ook niet de geijkte paden maar ervaar het als vreemd dat mijn medewerkers me zo zien.

• The Sun

Moederfiguren zijn sterke vrouwen je ziet het niet, ze bedoelen dat je zorgzaam bent een leider, zij zijn immers ‘ de kinderen’ bij jou! bekijk het zo!

• Mike

Beste moeder,

Kan het zijn, dat uw collega's datgene zien bij u, wat u in uw eigen moeder zo verafschuwt?

U bent zelf beschermd geweest door uw eigen moeder. Hiervan heeft u zich los moeten maken. Verstikkende liefde wellicht?

Het zal me niet verbazen als u uw collega's nu wilt beschermen, heel veel verantwoording op u wilt nemen, of er voor iedereen wilt zijn…

• deborah

Hoi Mike,

Je beschrijving klopt idd.Ik ben heel erg beschermd opgevoed en heb geknokt om een zeer zelfstandige en onafhankelijke vrouw te worden.Ik nam idd steeds heel veel verantwoording op me en bescherm mensen.Sta ook steeds voor iedereen klaar.De laatste 2 jaar echter ben ik hier verandering in aan het aanbrengen,langzaam,door mensen op hun eigen verantwoordelijkheden te wijzen etc….Ik zet mezelf ook meer centraal en leer meer naar mijn eigen behoefte te luisten.Je hebt inmmers maar 1 energie

• Mike

Dag Deborah,

Waarom zou u zeer zelfstandig willen zijn (nadruk op zeer)? Compensatie van iets misschien?

Teveel verantwoordelijkheid => compensatie van iets (tekort ergens anders)?

En? Bent u nu onafhankelijk van uw moeder? Want dat lijkt u te willen? Is dat wat u echt wilt (is dat uw echte behoefte)?

Of bent u nog steeds gebonden aan uw moeder, want u afzetten ergens tegen, maakt u niet vrij, het benadrukt slechts uw gebondenheid.

Bent u perfectionistisch ook?

Zomaar wat vragen. Om over na te denken.

Vergeet niet dat de waarheid u zal vrijmaken….