Gedrags stoornis??

• Paul

Hallo,

Ben 33 jaar, en ik denk dat ik ODD (Oppositional Defiant Disorder) heb. Hoe kan ik hiermee omgaan? Ik zoek te vaak ruzie met mensen(werk) ben ook liever alleen aan de gang, dan dat ik met andere werk. De teller van bedrijven waar ik de afgelopen 5 jaar heb gewerkt staat op 15, vandaag gestopt bij de laatste.

En ik word er eigenlijk zelf moe van om iedere keer weer opnieuw te beginnen. Vroeger op school was het eigenlijk ook een drama, met me 16e te werk gegaan zonder diploma. eigenlijk is dit probleem al 33 jaar aan de gang, Ik zal als baby andere mensen ook wel in de zeik genomen hebben.:)

Over mij;middelste kind van 3, doe wat ik wil, op mezelf, weinig contact met andere, alleen als het klikt), snel geirriteerd, soms gestresst.

Als iemand weet hoe ik hier beter mee kan omgaan, dan graag. Dit kan niet langer zo. als u meer informatie nodig heeft. laat het me weten, ik kiijk elke dag wel even op deze site.

Bvd. Paul

• Mike

Dag Paul,

Hoe is de relatie met uw vader nu?

Daar ben ik wel erg benieuwd naar.

• Paul

Gewoon denk ik, maar ben 5 jaar terug naar het buitenland verhuisd, dus weinig contact met de familie, behalve af en toe een belletje en email. Ik heb eigenlijk mijn probleem gegoogled, en kwam op odd uit. Alleen dat is meestal bij kinderen, en er is weinig informatie te vinden voor oudere, vandaar dat ik hier een oproep doe.

• Mike

Was u als kind ook al zo opstandig?

Vertelt u eens meer over hoe dat er bij u thuis aan toeging?

Ziet u een link met hoe u de dingen nu ervaart?

Heeft u enig idee waartegen u zich verzet? U kunt de komende tien jaar nog tien werkgevers krijgen.

U kunt ook naar uzelf gaan kijken en gaan zien waarom u telkens weggaat. Iets in u verzet zich ergens tegen.

Als u dat weet, bent u al een stuk verder.Mike

• Paul

als kind, ja. thuis was ik meestal de schuldige als er iets verkeerds gedaan was, of zeg maar ik werd het 1e erop aangekeken. ik denk zelf dat het een terugkerend probleem is. als ik het vergelijk met vroeger en nu, komt het allemaal op het zelfde neer, als het niet naar mijn zin gaat, denk ik.

Ik heb een gigantische hekel aan mensen die liegen of anaal zijn of oneerlijke mensen, dan begint mijn bloed al te koken zegmaar. en dat botst vaak, soms ontplof ik gewoon met schelden en tieren, of alleen schelden, als ik door heb dat ik te ver ga, kan ik me er nog weleens uit praten. als ik fout ben geef ik het wel toe. zo ben ik wel.

Ik ben chauffeur, een voorbeeld van afgelopen week, ik moest op de lading klimmen, en dat bedrijf had kabels met tuig zodat je niet valt, maarja ik denk voor die 2 minuten ga ik dat niet aan trekken. dus de vrouw die de leiding had daar zag mij zonder tuig, dus ik werd naar beneden gehaald, zij het hele verhaal uitleggen , wat ik natuurlijk tuurlijk al wist, dus ik schelden gewooon in me eigen(niet tegen haar) dus na een hele discussie (ik het ook weer goed gepraat dat ik beter had moeten weten blabla. dus op het einde liep ik wel met die kabel.

nog 1, collega is net voor mij op het zelfde adres om te lossen, dus ik denk das mooi, ga ik mooi achter hem staan, weet ik zeker dat ik goed sta. Not. collega komt na 5 min mij vertellen dat ik niet goed sta en achteruit moet, dus ik denk laten die gasten van het bedrijf dat m ij maar vertellen , die weten dat beter dan jpou vriend, dus ik hem even lekker uitgescholden. hij meteen planner gebeld bla bla, het probleem was eigenlijk dat hij verkeerd stond en ik goed, ging nergens over eigenlijk . dus ik meteen een slechte naam bij het bedrijf natuurlijk omdat hij dom bezig was, ze gaven wel toe dat hij een aparte was. ik kan me mond gewoon niet houden met dat soort figuren.

Ik zelf denk dat ik het beste af ben om voor mezelf te gaan werken. alleen ik ben bang dat ik dit probleem ga krijgen met een opdrachtgever, en dan ben ik verder van huis.

Alvast bedankt voor de tips Mike.

• Mike

“als kind, ja. thuis was ik meestal de schuldige als er iets verkeerds gedaan was, of zeg maar ik werd het 1e erop aangekeken. ik denk zelf dat het een terugkerend probleem is. als ik het vergelijk met vroeger en nu, komt het allemaal op het zelfde neer, als het niet naar mijn zin gaat, denk ik. ”

Wat denk je? Maakt dit je boos? Maakt dit je wóédend? OF MAAKT DAT JE LAAIEND KWAAD!

Ik geloof dat er ergens in jou heel veel boosheid zit, die ontstaan is in je vroegere thuissituatie waarin je tot zondebok gemaakt bent.

En alle situaties waarin je nu terechtkomt, zijn als een vonk in een vat buskruit.

Je zou er erg goed aan doen dit probleem te onderzoeken en uit te praten met een praatpaal (=therapeut oid).

Want ook voor jezelf beginnen is geen oplossing. Je neemt het probleem namelijk mee.

Zorg dat je van die onderliggende laag van woede afkomt. Dan ga je heel anders in het leven staan.

Als anderen je niet meer kúnnen raken, zúllen ze je ook niet meer raken.

En vergeet niet dat opgestapelde boosheid je op den duur ziekmaakt.

Denk er 's over na om dit eens met iemand door te praten.

• Gas58

Je kunt hier nu wel psycholoogje gaan spelen, maar het lijkt me verstandiger als je een verwijzing haalt voor een psychiater of goede psycholoog zodat er een deskundige diagnose wordt gesteld die niet gebaseerd is op internetinformatie maar op kennis en kunde.

Na die diagnose weten die mensen ook handvatten aan te reiken die voor jou werkbaar zouden kunnen zijn, mits je ze consequent aanpakt en hanteert (en je eigen gelijk even los durft te laten)

• Mike

Dag mens,

ik speel geen psycholoogje, maar probeer vanuit mijn eigen levenservaring te sparren met iemand, zodat hijzelf hopelijk tot het goede inzicht komt om hulp in te schakelen. Uit ervaring weet ik dat deze stap heel moeilijk kan zijn.

Een beetje empatisch vermogen uwer zijde is gewenst….

• Gas58

en op mij komt het over alsof je Paul het gevoel geeft dat hij hier op het prikbord serieus hulp kan vinden.

“sparren met iemand, zodat hijzelf hopelijk tot het goede inzicht komt om hulp in te schakelen”

zou je zomaar manipulatie kunnen noemen, zeg gewoon dat iemand die denkt evt odd te hebben het best geholpen kan worden door een goede (evt. vrijgevestigde als niet anders voorhanden is) psycholoog of psychiater.

• Mike

Dag mens,

ik ben van mening dat u eerst alle topics moet lezen en dan pas een oordeel moet vellen.

Ik schreef in het 6e topic:

“Je zou er erg goed aan doen dit probleem te onderzoeken en uit te praten met een praatpaal (=therapeut oid). ”

Is dit manipulatie?

Manipulatie is het een ander dusdanig beinvloeden zodat je je EIGEN doel bereikt, zonder eerlijk te durven worden.

Ik probeer te luisteren naar iemand en de dingen te weerleggen zodat iemand zelf tot een keuze komt.

Zo heb ik 's een meisje van haar zelfmoordplannen mogen afhelpen enkel en alleen door naar haar te luisteren.

Het ga u goed