heb echt hulp nodig en advies nu van ervaren mensen

• Rania

mijn verhaal is te lang.ga ik proberen kortom houden;ik ben hier 4 jaar maar in nederland en mijn taal is niet zo sterk, mijn kind die is te vroeg geboren wegens zwangerschaps vergiftiging en die moest samen met ons voor zijn leven vechten en daarna kreeg hij te maken met veel ernistige ziektes zoals lever gal en melt ..wij hebben samen heel veel meegemaakt en het is ons gelukkig wel gelukt met geduld en goede verzorging om hem zoals hij nu is te brengen,hij is al lang gezond en had hij vorige jaar toch nog last van een achterstand en dat gebeurd trouwens bij alle te vroeg geboren kinderen die lang in het ziekenhuis komen te leggen,zijn situatie is echt verbeterd dat men kan niet meer merken dat hij een achterstand heeft, hij is leergirig en slim…hij was bij een medisch kinderdagverblijf waardoor kwamen wij in deze situatie nu, die hebben een slechte rapport geschreven die helemaal niet klopt over mijn zoon en ook ik zoals moeder en ook vader die hebben ze aan de raad gestuurd en bureau jeugdzorg dat mijn zoon is met spoed uit huis geplaatst vanuit die medisch kinderdagverblijf,er is helemaal niks mis met ons en dit is keihard onterecht en we hebben altijd heel goed voor onze zoon verzorgd, onze huisarts die ons heel goed kend was zeer verbaast en heeft al kontact opgenomen met jeugdzorg en kinderbescherming om zijn mening te zeggen dat die kindje beter is bij zijn ouders, en dat is ook medisch helemaal niet goed voor hem dat heeft hij ook op papier gezeten maar dat bleef toch aan de kant bij de rechter die heeft toch besloten om mijn zoon uithuis te platsen voor 3 maander onder toezicht tot dat de raad klaar is met onderzoek(waar ik helemaal geen vertrouwen heb en ze komen niet in die onderzoek met nieuwe dingen waarmee kan de rechter van zijn gedachte en beslissing veranderen,want zoals ik al heb gezegt hadden wij al veel stukken aan de rechter gegeven al tijdens onze eerste zetting bvb verklaring van huisarts en kinderarts en een oude rapport van onze eerste ambulant die ging met zwangerschapsverlloof,die rapport was goed,en haar vervangester heeft de laatste rapport geschreven die heeft dit allemaal veroorzaakt ook zonder dat ze dit met ons bespreek) ….we zetten echt in moeilijke situatie vooral omdat ze hebben mij zoals een instabiele moeder bescheven die heeft geen adecuate manier om met mijn zoon om te gaan en dat ik psygisch ben….ik moet nu van hun bewijzen dat het niet zo is en de mening van mijn huisarts telt niet,hoe kan ik een po doen in nederlandse taal terwijl ik die niet goed snap?en als ik vraag of ik mag dat in mijn land doen zeggen ze van niet! en als ik vraag aan hun regel dan een psychiaater die mijn taal spreekt zeggen ze dat kan niet moet jij zelf regelen en zoeken?!en plus dit allemaal zeggen ze onafhanklijk po terwijl zegt mijn voogd dat hij gaat wat vragen zelf sturen naar die psychiaater dus contact nemen met hem of haar eerst! aub wie kan hier meer over vertellen want zoals ik al zei ik ben hier maar 4 jaar en ik was zo bezig met mijn leven dat wat er gebeurd voor mensen met de raad en mkd en bureau jeugdzorg heb nooit gehoord tot dat ik zelf schrok en in de problemen kwam helaas,wie kan me helpen dan??? aub het is echt belangrijk en trouwens het gaat echt slecht met mijn zoon dis smeekt ons elke keer om hem van daar te halen naar huis,hij is bijna 4 jaar,zelfs zijn kleren die hebben wij aan hem gestuurd en spullen zoals tandenborstel…zijn kwijt hij zag heel slecht uit tijdens onze ontmoeting verdrietig en terughoudend ik herken mijn zoon niet meer hij had ook veel hongen en droeg de zelfde overhemd al 20dagen!of hij niks heeft!had hij zand in zijn haren en stonk echt….het was verschekelijk…

reageren mensen die meer weten over recht of ervaring hebben of advie aub aub aub vooral over die OP en mijn positie en wat gebeurd vaak in zulke situaties???

• rania

niemand nog die iets kan betekenen????/

• Naad99

Ik heb jouw verhaal gelezen, dit moet verschrikkelijk zijn!

Ik heb een site opgezocht, hopelijk kan je hier iets mee.

http://www.nationaleombudsman.nl/?gclid=CL-2_JC986YCFYIG3godOjR1DA

Vraag me ook af, of er iemand in jouw omgeving is die jou hierbij kan ondersteunen? Een advocaat bijvoorbeeld.

Heel veel sterkte toegewenst.

• rania

reageer mensen het is belangrijk help me lees mijn verhaal

• Naad99

Volgens mij heb ik vanmiddag een reactie gegeven…

Misschien dat je daar op kunt reageren?;)

• Mike

Ik wil u laten weten dat ik uw bericht gelezen heb, wat een tragisch verhaal is het.

Wilt u ook laten weten wat voor hulp u wilt?

Is het een luisterend oor?

Is het geld?

Is het steun?

Ik begrijp dat u nogal in paniek bent. Probeert u rustig uit te leggen WAT u precies verlangt.

Ik heb geen ervaring met uw situatie dus kan daar weinig over zeggen.

Ik wens u Sterkte en Wijsheid toe.

• goja

Vraag aan je huisarts om een email of brief te schrijven naar de instanties.

Vraag hulp aan een maatschappelijk werker in je woonplaats. Dat is gratis. Je kunt die vinden via buurthuizen of het gemeentehuis of stadskantoor.

Vraag hulp aan de RIAGG en leraren op school.

Vraag hulp aan verstandige vrienden en buren.

Vraag hulp aan een kerk.

Vraag hulp aan een stichting die hulp geeft aan allochtonen of vluchtelingen. Zoek ook een lijst van andere hulpverlenende instellingen en stichtingen in je woonplaats.

Vraag hulp aan de persoon die met zwangerschapsverlof ging.

Communiceer zoveel mogelijk via email (of eventueel brieven), want daardoor is er minder een taalprobleem. En daardoor kun je de antwoorden rustig nalezen.

Vraag gratis hulp via internet via: www.sensoor.nl

Veel sterkte.

Hulpverlening via chat:

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=OJ6&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=gratis+%22e-hulp%22+geestelijke+chat&aq=f&aqi=&aql=&oq=

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=Y95&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&tbs=qdr%3Ay&q=%22hulpverlening+via+chat%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Gratis hulp bij persoonlijke problemen:

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=aI6&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=gratis+%22internet-hulp%22+psychische&aq=f&aqi=&aql=&oq=

http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&hs=9G6&tbo=1&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=gratis+hulp+email+%22persoonlijke+problemen%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=