onterecht jaloers

• olivera

Heb een probleem mijn vriend en ik willen in augustus gaan samenwonen, maar mijn vriend wil een gedeelte van zijn huis verhuren aan een oude vriendin met wie hij ooit een korte relatie heeft gehad. Mijn probleem is dat ze onze plannen torpedeerd door in huis te zijn, ze is stewardess altijd on the move en als het haar uitkomt wil ze van zijn huis gebruik maken, mijn vriend zegt dat ze huur betaald maar ze heeft nooit een cent, ze crasht over de hele wereld bij vrienden. Ben ik nu gek of is mijn woede terecht? Ik heb als eis gesteld dat ze een maand voordat ik kom vertrokken moet zijn, is dit al een te groot offer van mij. Zij heeft hem ooit afgewezen en hij liep er nog een paar jaar achteraan, volgens mij heeft ze haar kansen gehad en live goes on.

• Mike

Ik ben van mening dat uw eis terecht is.

Nogal raar dat uw vriend die band nog aanhoudt met die vorige vriendin. Wat geweest is is geweest.

Moet hij zijn verleden niet 's verwerken en gaan loslaten?

Dingen moet je zuiver houden vind ik.

En als hij weigert haar los te laten, dan moet u voet bij stuk houden.

Dan heeft hij straks 2 vriendinnen om achteraan te lopen.

Daarom vind ik samenwonen ook geen optie. Het laat veel te veel open. Beter is te trouwen. Dat doet enorm veel met uw vriend.

Als hij die stap niet kan, durft of wil zetten, is hij niet klaar om zijn leven te delen met een vrouw en haar een levenlang trouw te bewijzen.

• olivera

Hallo Mike

Dank je voor je reactie, ik zag het zelf al niet meer helder, mijn vriend ziet mij als nummer 1 maar ik heb grote moeite met die andere vrouw, ze bespeelt hem en ze fietst door mijn plannen heen en ik word geacht dat te accepteren. Ze hebben al jarenlang geen sexuele relatie maar toch haar aanwezigheid vreet aan mij, maakt dat ik me klein voel. Alsof haar plannen voor die van ons gaan, ze gaat dan wel in de studio die aan het huis vast zit wonen maar toch, zolang zij allerlei voordelen van mijn vriend krijgt geen huur etc hoeven betalen zal ik inderdaad wel gek zijn om dat te accepteren.

• Mike

U hoeft dat niet te accepteren. Het is een dwaas idee. U hoort ZIJN enige vrouw te zijn, en andersom.

Zolang zij in de buurt is, is de verbondenheid tussen haar en uw vriend aanwezig.

U bent dan niet zijn enige doel van liefde, zeg maar. En dat wil elke vrouw. Dat zij de enige, de mooiste en de liefste vrouw is in de ogen van haar partner.

Ja toch? Een ander heeft werkelijk NIETS te schoffelen tussen jullie.

Ik maak dat ook telkens duidelijk aan mijn vriendin: ik vertrouw haar volkomen, maar 1x rotzooien met een ander betekent het einde van de relatie.

En andersom mag zij dat natuurlijk ook van mij verwachten.

Ik zou het niet accepteren en eisen dat híj de juiste keuze maakt.

Als hij dat niet doet, moet u uzelf verplichten consequenties te nemen.

Vergeet niet dat u een leven gaat opbouwen, zo ver als maar mogelijk is. Zorg dat de basis zuiver, sterk en stabiel is. Dat bouwt een stuk zekerder!

Nog beter is het aangaan van het gesprek, liefst met een derde erbij, om de boel op te helderen. Dan vallen er namelijk geen

verliezers, en zijn er aan het einde slechts winnaars. Dit is vaak de moeilijke weg, maar wel één die het meest oplevert.

Veel sterkte in de communicatie en het nemen van de juiste beslissingen.

• hankypanky

begin altijd vanuit jezelf te denken…dus je praat over ‘woede’? dan zit jij dus met een probleem en niet je vriend. je schrijft; je vriend wil een stuk ruimte gaan verhuren, maar iets verder lees ik, dat ze blijkbaar daar al huurt? als jij je niet goed voelt, met de situatie, dan moet je gewoon niet gaan samenwonen :-). je kunt de situatie een keer bespreken maar heel veel woorden hierover vuil maken zal geen zin hebben. kijk em goed aan en vraag dan; zie je nog wel wat in je ex? mocht hij dan ontkennen maar op dat moment zie je een rimpeltrekje komen op zijn voorhoofd, dan liegt hij. kortom; dan mag je zelf bedenken wat je wilt in die situatie.

groetjes, dr.love

• olivera

Dank je voor dit heldere antwoord, nee inderdaad vechten tegen de bierkaai heeft geen zin, en ik wil me hier niet langer door laten opvreten dat is het niet waard. Groetjes olivera