Ik weet niet zo goed of dit het juiste forum is maar probeer het toch… Ik weet niet zo goed wat ik met mijn zoon aanmoet van 9 jaar.. op zich een lief joch groeit op in een normaal stabiel leven …vader moeder een zus geen ruzie of scheiding oid.. zit op een normale school en presteert goed..
Maar hij heeft totaal geen fantasie.. al vanaf babyaf aan al niet.. speelt niet met bijv lego of playmobil.. leest geen boekjes kan geen eigen verhaal verzinnen als ik met hem een auto of treinbaan bouwde.. als we het samen deden lukte het wel
hij verdoet nu ongeveer een jaar lang zijn tijd door te spelen op de ds of op de pc ..als het aan hem ligt zit hij de hele dag erachter zo niet dan achter de tv.. als alles uitmoet van mij dan zit hij gewoon op de bank voor hem uit te staren.. en wat ik hem ook aanbied.. hij doet of kan het niet.
Tijdens een spel op de wii kan hij totaal gaan flippen als iets niet lukt en als ik hem dan verteld dat de wii of pc uitmag dan wordt ie nog bozer..
Hij mag van ons een anderhalfuur per dag achter de tv of ds of pc of wii en soms heus wel langer ( bijv in vakantie of vrije dagen zoals weekend)
ik maak me zorgen om het feit dat het op school ook moeizaam loopt.. hij heeft niet echt vriendjes… kan moeilijk met kinderen omgaan omdat die tijdens het spelen wel eens afwijken van de regeltjes en dan gaat het weer mis bij hem.. hij huilt dan heel snel en wordt daar nu ondertussen mee gepest.
hij is ook erg perfectionistisch.. een 8 is te laag voor hem terwijl wij tegen hem zeggen dat het prachtig is..
soms denk ik dat hij een hoog iq heeft. scoort overal een A op tijdens citotoetsen en heeft al plusboekjes voor rekenen ed
ruimtevaart en anatomie ed trekt hem wel weer enorm en bijv een bezoek aan nemo in amsterdam maak je hem helemaal gelukkig mee
ik heb al van willem wever allerlei boekjes gehaald en een scheikunde doos maar daar speelt ie dan helaas weer niet mee
Kan ik hiermee met mijn kind naar een psycholoog?? Ik zou graag willen weten hoe ik het beste kan reageren tijdens zo driftbui en hoe hij bijv met zijn verslaving voor tv dc wii en pc kan omgaan en beperken… en hoe krijg ik het voor elkaar dat hij gaat spelen en fantasie gaat krijgen en minder moeite heeft met regeltjes die overtreden worden door vriendjes. klasgenootjes???
of ben ik een overbezorgde moeder en moet ik het zo maar laten???