Goedenavond allemaal,
ik heb misschien een raar verhaal maar het is serieus. Ik merk in mijn volwassen leven dat ik niet goed ben in het onderhouden van contacten en het leggen ervan gaat ook niet meer vanzelfsprekend. Op de middelbare school kreeg ik Propanolol van mijn huisarts omdat ik dan niet tril en bevries. Toch ben ik niet heel verlegen, het ligt aan mijn dag.
Mijn huisarts zei ook dat hier niets aan te doen is, dat het altijd zo zou blijven. Ik heb bij het HAVO examen de mondelingen verpest omdat ik toen geen pillen had en dus een soort van blackout had. De schriftelijke examens waren erg goed maar ik ben dus daarop gezakt.
Ik ben zelf wel in therapie geweest en daar werd borderline vastgesteld. Jaren later een andere therapie die dat weer tegensprak want ik heb immers al 11 jaar dezelfde partner en dezelfde baan. Zelf, na erover gelezen te hebben, denk ik niet dat ik borderline heb.
Een paar maanden terug kwam ik in een winkel en deed ineens heel apart en raar tegen iemand van het personeel. Ik wist dat ik raar deed en recalcitrant maar deed het toch. Ik schrok enorm want ik leek ineens op mijn moeder die dat ook altijd deed. Die stootte iedereen van zich af met haar hatelijkheden. Ik deed het ook.
Ook denk ik wel eens dat het me niet zoveel doet als mensen doodgaan, mijn ouders gingen dood en veel verdriet had ik er niet van. Alsof ik niet voel wat anderen voelen. Toen ik jonger was voelde ik dat nog wel. Ik heb wel een grote empathie voor dierenleed, dan kan ik niet slapen als ik zoiets lees. Liever lees ik dat ook niet.
Ik hoop dat dit even genoeg info is voor een aanknopingspunt. Ik ben anders dan anderen en ga steeds meer op mijn hatelijke moeder lijken en contactgestoord worden en bang zijn om ergens heen te gaan.