Snurken.

  • anoniem

    Mijn man snurkt zo erg dat ik geen enkele nacht meer kan slapen. Oordoppen helpen niet want het trilt door in het bed. Hij heeft een scheef tussenschotje in zijn neus en is er tien jaar geleden aan geopereerd maar dat is dus mislukt want de KNO arts zei: hoe kan dat, hij staat nu nog schever. Hij wil dus niet meer geopereerd en dat snap ik dan ook wel.

    Het probleem: ik krijg al zoveel jaren geen goede nachtrust dat ik nu hartkloppingen heb en medicijnen om mijn bloeddruk te verlagen. Ook leef ik maar half mijn geest is er niet meer bij. Ik heb ook mijn werk op moeten geven omdat ik het lichamelijk niet meer aan kon om om 7 uur 's morgens op te staan en totaal niet geslapen.

    Ik wil nu graag een nieuwe baan maar durf dat niet aan omdat ik het niet wil verknoeien door slaapgebrek en hou het dus achter de hand voor als ik toch maar gescheiden ben om dit. Dit speelt steeds. Mijn vader is onlangs overleden en heb niet eens verdriet omdat ik zo moe ben zo kapot dat ik niet eens helder kan denken.

    Ik hou wel van hem, hij ziet dat snurken van hem als mijn probleem. Wat moet ik doen? Scheiden is zo makkelijk, dat wil ik niet.

  • anoniem

    .

  • Mike

    Wel 's gedacht aan een bed/matras in een andere kamer?

  • gerda58

    Mijn ouders sliepen daarom gescheiden, ze waren 60 jaar gehuwd en 3 kinderen

  • wana

    Ja wel meer gezien stellen met elk hun eigen slaapkamer en zelf ga ik niet voor snurken naar de logeerkamer maar voor hoesten of Lief slaapt me te koud en ik wil het warmer. Maar soms ook omdat ik het breeduit alleen slapen mis,je slaapt toch ontspannender en dieper.

    Als ik in die snurksituatie zou zitten zou ik mijn eigen slaapkamer nemen, een goeie oplossing die je huwelijksleven juist zou kunnen laten opbloeien,doordat je avondjes samen meer moet gaan ‘plannen’.

  • lisa84

    Ik en mijn man snurkten beide, destijds was dat eigenlijk geen probleem. Bij hem is door zijn extreme vermoeidheid overdags slaapapneu geconstateerd, waardoor hij nu een cpap apparaat heeft voor snachts. Ondanks dat ik voor hem vrij flexibel ben mede omdat ik altijd geweldig makkelijk inslaap kan komen, heeft hij nu hij dat apparaat heeft meer moeite om in slaap te vallen, en irriteert hij zich meer aan mijn gesnurk. Vaak is het ook zo dat als iemand er erg veel last van heeft dat te maken heeft met eigen moeilijkheden om een vaste slaap te bereiken. Nu leverde dat hier eerst ook problemen op omdat hij niet apart wilde slapen maar eiste dat ik me ook liet onderzoeken of ik slaapapneu had, maar nu ik dat consequent geweigert heb omdat ik een bloedhekel aan bezoek aan artsen heb, heeft hij me eindelijk toegestaan om op de bank te slapen, en als ik heel eerlijk ben, dat apart slapen is misschien nieuw en wennen, maar de sfeer tussen ons beide is direct 500% beter. En nee de bank is niet het fijnste maar een extra ruimte hebben we hier niet, maar als we dat wel hadden denk ik dat we gewoon 2 slaapkamers hebben :-) dat is minder erg voor je relatie dan irritatie aan elkaar.

  • danja

    je hoeft daarvoor toch absoluut niet te scheiden?!in een andere kamer slapen kan ook als je die nog hebt,doen wel meer mensen.er rust misschien een taboe op,maar ik.zou eigenlijk niet weten waarom…nachtrust is heel belangrijk hoor….

  • Mike

    .

  • danja

    ik was hier verkeerd aangelijnd zie ik.is een slaapbank in de woonkamer dan een idee lisa?

  • lisa84

    haha als de frequentie op de bank slapen hoger zou worden doe ik dat wel.. maar op dit moment kan ik het nog redelijk hebben.. we hebben ook wel een relatief grote hoek bank ;) en ik denk dat ik 5% van de nachten maar op de bank lig.. en vaak ga ik gewoon terug naar bed als hij eenmaal in een diepe slaap zit.. Hij heeft nu trouwens wel een slaaponderzoek gehad in het ziekenhuis om te kijken waarom hij niet slaapt enz.. ben benieuwd wat eruit komt.. nog een maandje ruim op de uitslag wachten :)

    groetjes lisa