waarom verruwing van de maatschappij?

  • merel1972

    Ik vraag me af waarom de maatschappij zo verhard en verruwt.Het lijkt soms of we in een soort regressieve evolutie terechtkomen.Mensen denken veel meer alleen aan zichzelf en dat een ander gekwetst wordt,nou jammer dan..zoiets…

    als ik zie hoe mijn oma soms behandeld wordt door instanties,een overstuur oud mensje dat van het kastje naar de muur wordt gestuurd,waarop ik dan weer moet bellen met betreffende instantie,dat kan toch helemaal niet op die manier?!

    Ik wordt soms echt boos om de grofheid waarop mensen met elkaar omgaan.Zelfs de taal verruwt,ook in Nederland,HOEVAAK lees je wel niet de standaard woorden omg (Oh my God) en wtf (What the fuck?)Ik vind dat zulke overdreven uitdrukkingen en bovendien niet bepaald van respect getuigen,al geeft wtf wel de tendens in de maatschappij aan…ER zijn zelfs t-shirts met die uitdrukkingen zag ik!

    waar blijft onze maatschappij dan als iedereen een Omg en Wtf mentaliteit krijgt?

    Ik maak me echt zorgen over mijn opgroeiende kinderen,hoe is de maatschappij straks voor hun?Denken jullie dat het hele verruwingsgebeuren met de crisis te maken heeft?Ik denk het zelf van niet…de mentaliteit wordt gewoon anders,vroeger zag je het alleen bij Jerry Springer..nu vliegen de Oh my God's en What the fucks je in het dagelijkse leven om de oren…

    Ik vind het gewoon zo respectloos…

    Net als dat ik vind dat er tegenwoordig zo respectloos met zwakkere of zieke mensen omgesprongen wordt…

  • sannemijn

    de zorg word uitgekleed dat merk je wel.ik vind het taalgebruik van tegenwoordig ook vaak grof en stereotyp.laat mensen elkaar wat meer in hun waarde laten emnmeer geven om elkaar.

  • Mike

    De maatschappij verkilt.

    De liefde verdwijnt langzaam uit vele mensen. En de angst neemt overhand toe.

    Mensen die bang zijn, zijn agressief, hard, grof, etc. Mensen die vredig en liefdevol zijn, zijn heel anders.

    Daarbij is harde taal zogenaamd stoer bij jongeren. Zij pikken dit het makkelijkst op, ook om “erbij te horen”.

    De bijbel is crystal clear als het gaat over de toekomst. Bereid je maar voor, nu het nog kan. Het zal alleen maar erger worden.

    Niet voor niets waarschuwt de bijbel de mens dat je je eigen hart moet bewaken boven alles dat te bewaken is. Dat voorkomt dat je in de hardheid en de agressie en de rest wordt meegesleurd.

  • Onbekend100

    je zag dit 10-15 jaar geleden ook al aankomen, we moesten de amerikaanse manier van leven toch hebben, alles kon niks kon niet… wel het ikke ikke gedeelte heeft zijn top nu ook in nederland..

    De crises maakt het alleen veel erger.. de armen stelen nu zelfs van de armen… je hoeft geen verkeerd woord te zeggen of je hebt een klap op je bek tegenwoordig..

    Vreemdgaan liegen stelen bedriegen het is voort zo normaal…

    Een oudere man zei jaren geleden al tegen me het wordt weer tijd voor een oorlog, 5 jaar ellende en we kunnen weer 50 jaar met respect met elkaar leven..

    Ik moet toegeven dat hij gelijk heeft lijkt wel…

  • danja

    Hallo onbekend100.

    waarom maakt een crisis ruw gedrag dan erger en waarom zou een oorlog dat dan juist niet doen?Omdat een oorlog nog erger is?Ik heb nooit een oorlog meegemaakt gelukkig.Maar is het dan ook niet juist meer ieder voor zich,of is er dan meer saamhorigheid?