te jaloers of niet

  • Volgenspartnertejaloers

    Ik ben blijkbaar volgens mijn parner te jaloers,en ik zou graag weten of dat echt zo is.

    Mijn vriend gaat in de uitgang altijd met andere meisjes onozel doen en laat mij aan de kant staan, en ik voel je daar echt niet goed bij

    Hij heeft vorig weekend met zijn ex staan slowen terwijl ik dat liedje had aangevraagt voor mij en mijn vriend. en dat is niet de eerste keer dat hij met andere meisjes slowt voor mijn neus. ik ben te jaloers zegt hij

    Hij had vroeger een gewoone vriendin die altijd langs kwam voor de sex en daar houd hij ook nog altijd contact mee ik vind dat niet kunnen en hij vind dat normaal..

    De meeste van zijn exen is hij nog altijd mee bevriend en close en ik vind dat eigelijk niet zo leuk. exen is bij mij verleden tijd maar hij vind dat normaal.

    Hij smst dagelijks met andere meiskes en belt er naar enzo hij zegt dat het gewoon vrienden zijn maar waarom mag ik dan niet weten wat ze sturen.

    Ik heb hem eens betrapt door in zijn gsm te kijken en hij was mij aan het zwart maken en ik heb het er in een ruzie eens uitgeflapt en hij was heel boos dat ik in zijn gsm heb gekeken. maar als hij niks te verbergen heeft waarom mag ik er dan niet in kijken.

    Als ik gaan werken ben zit hij vaak te praten met andere meiskes op de computter en als ik dan lees wat hij schrijft kwetst mij dat.

    Ik zou graag weten als jullie dat ook allemaal normaal vinden of dat hij echt te ver gaat?

  • Psycholoog Mirella Brok

    Beste Volgenspartnertejaloers,

    In het bovenste stukje vraag je allereerst of jij te jaloers bent. Daarna vraag je of anderen vinden of dat je partner te ver gaat.

    Wanneer ik je verhaal lees, lijkt het alsof jij en je partner verschillende ideeen hebben over contact met anderen. Jullie praten hier wel over. Door frustraties verlopen die gesprekken misschien soms emotioneel. Jullie zijn nog niet tot een oplossing gekomen waar jullie beide vrede mee hebben. Klopt dat?

    Som wil een mens gewoon weten wie er gelijk heeft, want dan kies je die oplossing!

    In dit geval is er misschien geen sprake van ´gelijk hebben´ of van ´de goede oplossing´. Wat zou je kunnen doen om samen tot ´jullie oplossing´ te komen?

    Als je wilt kun je dat naar me mailen (mail check ik vaker dan het forum). Ik ben benieuwd.

    Psycholoog Mirella Brok.