Syndrome van asperge?

  • Danit

    Ik heb een vraag,

    ik heb een tijd geleden iemand via internet leren kennen,die ik erg leuk vind.

    We hebben veel gemaild,en we whatsappen nu veel.

    In het begin kon ze makkelyk via whats app “kus lieverd”zeggen…maar nu het contact langer en dieper is gegaan niet meer.

    Ze heeft met my iets gedeeld over haar verleden,een heel traumatisch verleden van oa mishandeling.

    Ik merk dat als ze het moeilijk heeft,volledig van my afsluit en nergens op reageerd.

    zo stuur ik wat berichtjes,wat minder als een ander dag,reageerd ze niet op, alleen later…“ik merk dat ik vandaag haast nix geen berichtjes van jou heb ontvangen”

    zo zit ik uren te chatten op whatsapp met haar,om vervolgens zonder te zeggen ,een dag niks van haar te horen

    zo kan ik bijv ..ook iets whatsappen,wat ze verkeerd interpreteerd,en heel lang over door vragen hoe ik het bedoel.

    Ook merk ik dat ze uren lang kan hebben over haar hobbies,maar weinig interesse toont in de mijnes.

    Is dit typered voor het syndroom van asperge??

  • lisa84

    Het is echt niet mogelijk zo makkelijk een bepaald syndroom eraan te hangen.. er zijn zoveel mogelijkheden waarin dit gedrag typerend is, zeker als mensen een verleden hebben zoals je zegt.. maar daar buiten kan het ook gewoon een simpele reden hebben.. geen tijd, of niet altijd even geïnteresseerd zijn in de hobbies van de ander.. De ene persoon praat makkelijker over zichzelf en vergeet misschien soms naar een ander te vragen, terwijl de ander juist heel blij is als hij/zij even niet het onderwerp van gesprek is waardoor die vaak vraagt naar een ander.. maar nee voor syndroom van asperger heb je wel veel meer dan deze kenmerken, en dan nog kan je als leek dat niet snel vaststellen.. alles in het autistisch spectrum lijkt vaak erg veel op elkaar terwijl ze toch echt verschillend zijn.